  • Data: 2010-04-13 07:19:16
    Temat: Re: Czy mozna wrzucic w koszty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Apr 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Weź ty kurde coś zrób z tym, bo ja już z ludźmi się boję rozmawiać.
    > Firmy nazwać firmą nie można.

    Nie no, można - wręcz należy.
    Ale nie należy tak nazywać przedsiębiorstwa, przynajmniej w przypadku
    kiedy przypisanie podmiotów jest wątpliwe i *właśnie* do różnicy
    między przedsiębiorstwem a przedsiębiorcą się chcemy odwołać.

    > Nie-firmy osobą prywatną nie,

    Ależ też można! - tylko jest to bez sensu (i niekoniecznie "trochę")
    jeśli chcemy posłużyć się nazwą na *przeciwieństwo* firmy.
    Co ja za to mogę, że firmy w większości *są* prywatne właśnie?
    Toż wychodzi klasyczny podział na ryby i śledzie.
    Albo grzyby i maślaki.

    > Osoba Nie PROwadządza Działalności Gospodarczej lub Rolniczego
    > Czegośtama.

    Nie ma dobrej nazwy. No nie ma :(
    W przytoczonym przypadku znacznie lepszym określeniem byłby "konsument",
    znaczenie w *innych* przypadkach nieścisłe, ale akurat dobrze oddające
    "przeciwieństwo przedsiębiorcy" (i dopóki nie chodzi o prawa konsumenckie,
    wyłączające niektórych nieprzedsiębiorców z konsumenkości, to owo
    znaczenie jest *znacznie* lepsze niż "prywatny").

    > A teraz już mieszkanie prywatne to zła nazwa :D

    Hm... a co, chcesz powiedzieć że miejskie mieszkania są prywatne?
    ;)
    Wyjaśnij mi co innego - po co używać JAKIEGOKOLWIEK przymiotnika,
    jeśli jego użycie może tylko skomplikować znaczenie zdania?
    Barok nawraca czy jak? ;>

    IMVHO - w tym przypadku wystarczyło poprzestać na słowie "mieszkanie".
    *BEZ* dopisywania *niepotrzebnych* dodatków.
    To właśnie słowo "mieszkanie", tak zwyczajnie, znaczy właśnie to
    co miało znaczyć: "lokal mieszkalny używany zgodnie z przeznaczeniem".

    Dość niedawno na którejś grupie był taki właśnie wątek (z udziałem
    Maddy AFAIR) - i też poszło o zbędny "ozdobnik", zmieniający znaczenie
    słowa (w zakresie zawężania lub rozszerzania znaczenia, już nie pamiętam).
    A zgadzam się w całej rozciągłości - skoro dane słowo oznacza to co
    trzeba, to obejdzie się bez bajerów :)

    pzdr, Gotfryd