  • Data: 2004-10-07 08:56:49
    Temat: Re: Czy mogę zmusić developera do sprzedaży garażu ?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <ck2l82$1mt$1@inews.gazeta.pl>, Simon wrote:

    > Może trochę się spieszyłem pisząc ale uważam, że jak ktoś chce zrozumieć
    > czytany tekt to będzie wiedział o co mi chodzi.

    Taa, i liczba spieszących rozwiązać problem rośnie proporcjonalnie do
    stopnia niezrozumiałości języka jakim opisany jest problem.

    > 1. Mam umowę o sprzedaży lokalu podpisaną 3 lata temu.
    > 2. Przewidywany termin protokolarnego przekazania lokalu określa się na
    > 30.06.2003
    > 3. Kilka dni temu odebrałem mieszkanie i teraz zaczynają się schody
    > 4. Miałem ustnie przyrzeczony garaż a teraz prezes firmy budowlanej
    > uzależnia sprzedaż garażu od podpisania aneksu do umowy.

    Co to znaczy, że "miałeś przyrzeczony garaż"? Mieli ci go dorzucić
    gratis do mieszkania? Raczej chyba nie, co wynika z dalszej części
    posta. Obiecali ci, że będziesz mógł kupić garaż? Chyba o to chodzi.
    No więc w czym problem? Teraz proponują ci jego sprzedaż na
    konkretnych warunkach. A że są oszukańcze? No cóż, ich garaż i
    podejrzewam, że mogą go sprzedać na niemal dowolnych warunkach. Jeśli
    tylko znajdzie się chętny. Mogą np. zarządać za niego milion dolarów.
    Ze cena oszukańcza? No cóż, ich garaż. Nie ma obowiązku kupować.

    > 5. Aneks ma datę 25.06.2003 i zawiera m.in. informację, że sprzedający
    > zobowiązuje siędo protokolarnego przekazania lokalu i garażu do 10.10.2004.
    > 6. W umowie był natomiast punkt, że "w przypadku opóźnienia terminu
    > przekazania lokalu z winy Sprzedającego, Sprzedający zapłaci Kupującemu
    > odsetki ustawowe za zwłokę za każdy dzień zwłoki od wartości umownej"

    > A teraz moje wątpliwości:
    > a) Jak wyżej widać nie ma podanej daty zapłaty tych odsetek. To znaczy kiedy
    > developer musi mi oddać te odsetki ?
    > b) Chciałbym kupić garaż ale też uzyskać odsetki - czy mam szansę ?

    Zażądaj najpierw odsetek. A jak już je dostaniesz, pytaj o garaż.
    Jeśli mają nadmiar garaży, a tak często jest w przypadku nowych
    bloków, to przecież będzie im zależało, żeby je sprzedać. U nas
    deweloper prosi się, żeby kupić pozostałe miejsca postojowe. Obniżył
    cenę, rozłożył na nieoprocentowane raty.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę