  • Data: 2008-05-21 16:42:29
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:g11asl$2qb$1@news.onet.pl...

    > Czesto w sklepach widnieje kartka z informacją ze nie mozna płacić karta
    > płatniczą za zakupy w kwocie mniejszej niz np 5zł
    > Czy to jest wymysł sklepikarzy czy jest na to jakiś paragraf.

    To są wymysły sklepikarzy. Z tym, ze w tym zakresie korzystają oni z niszy
    w przepisach nie obejmującej tego zagadnienia. Co do zasady sklep nie musi
    przyjąć zapłaty kartą. Wywieszenie naklejki z odpowiednim logo powoduje, że
    sklep bierze na siebie obowiązek honorowania karty. Ten obowiązek
    teoretycznie może normować poprzez ogłoszenie, byle było razem z
    odpowiednim logo.

    Natomiast generalnie tego typu obostrzenia pozostają w sprzeczności ze
    wszystkimi znanymi mi umowami pomiędzy użytkownikami kart, a ich
    wystawcami. Te umowy przewidują obowiązek honorowania kart przez
    odpowiednio oznakowane punkty i nie przewidują żadnych limitów.
    Przynajmniej ja się z takim unormowaniem nie spotkałem.

    Ale to wszystko są unormowania cywilnoprawne. Co do zasady klient, od
    którego nie przyjęto zapłaty kartą pomimo zapewnienia może co najwyżej
    pozwać bank. Tylko o co? O zwrot części prowizji za wydanie karty? Nikt
    tego nie robi i stąd jest taki "burdel" w tym temacie.