  • Data: 2004-09-17 19:31:52
    Temat: Re: Czy mam zamurować okno......?
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:
    (..)

    > Po za tym rozważam, czy ogrodzenie nie jest jednak budowlą. Co prawda
    > przepisy prawa budowlanego nie wymagają uzyskania zezwolenia na budowę
    > ogrodzenia, a zgłoszenia wymagają tylko w wypadku ogrodzeń od strony
    > miejsc publicznych, ale jednak moim zdaniem należało by do takiego
    > ogrodzenia stosować ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12
    > kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    > odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    >
    > Odległość budynku mającego pomieszczenia przeznaczone na pobyt ludzi
    > od innych obiektów powinna umożliwiać naturalne oświetlenie tych
> [...]

    To Twoje rozumowanie sprzeczne jest poniekąd z prostym wymogiem, zawartym w
    przywoływanym Rozporządzeniu mówiącym jasno i zwięźle, że budynek ze sciana
    z otworami (oknem, drzwiami itp) wychodzącymi na granicę działki musi byc
    odległy od tej granicy o min. 4m. I o zadnych trójkątach równibocznych ani w
    teorii, ani w praktyce uzyskiwania pozwolen na budowę (przynajmniej w
    przypadku domów jednorodzinnych) nie słyszy się, a zazwyczaj, przy
    spełnieniu tego wymogu 4 m, przywoływany przez Ciebie przepis o tych 20 m i
    trójkąta równobocznego nie byłby spełniony.
    A więc jak to jest ? (sam sie siebie pytam:), i przyznaję, ze nie chce mi
    się czytać tego rozporządzenia..
    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.