eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV? › Re: Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
    From: "Vince" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres
    w CV?
    Date: Wed, 21 Mar 2012 11:08:44 +0100

    > A zauważyłes, że to jest *istotnie inne* pytanie, niż to które zadałes
    > na poczatku?

    Tak. Usłyszałem konkretną i sensowną odpowiedź, że taki zapis znajduje się w
    Kodeksie Pracy, jednak z drugiej strony dlaczego jako osoba ubiegająca sie o
    zatrudnienie (nie zaś taka, która już nawiązała stosunek pracy) miałbym w
    tej kwestii podlegać pod Kodeks Pracy?

    > A jakbym na stronie www wystawił formularz: "nie obiecuje nic nikomu,
    > ale warunkiem przyjecie tego formularza do bazy jest podanie prawidłowego
    > adresu osoby wypełniajacej" to ten formularz łamałby jakis przepis?

    Tego nie powiedziałem, jednak Ustawa o Ochronie Danych Osobowych jasno
    określa w Art 23 co następuje:

    1. Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne tylko wtedy gdy:
    1) (...)
    2) (...)
    3) (...)
    4) (...)
    5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
    realizowanych przez administratoró danych albo odbiorców danych, a
    przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dotyczą

    4. Za prawnie usprawieliwiony cel, o którym mowa w ust. 1. pkt 5, uważa się
    w szczególności:
    1) marketing bezpośrtedni własnych produktów lub usług administratora
    danych (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) <= myślę, że tym powinno zająć się GIODO
    2) dochodzenie roszczeń z tutułu prowadzonej działalności gospodarczej

    Innymi słowy składając podanie o pracę mam rzeczywiście ochotę się o nią
    ubiegać, nie slużyć jako potencjalny materiał na klienta ich usług, zaś
    wyrażając zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych taki delikwent
    rónocześnie zgadza się(w moim rozumieniu) na przetwarzanie swoich danych
    osobowych przez taką firmę do celow stricte marketingowych. Stąd teżmin.
    moje obawy przed ingerowaniem Potrencjalnego Pracodawcy w moje zycie
    prywatne i wykorzystaniem moich danych do bliżej nieoikreslonych celów
    marketingowych nie związanych z rekrutacją. Niemniej jednak tak jak już
    wcześniej wspomniałem ktoś zacytował mi troszeczkę wcześniej konkretny
    przepis na ten temat z Kodeksu Pracy, więc w jakimś tam sensie odpowiedź
    poznałem. Z drugiej strony tak jak już też wcześniej wsponiałem nadal nie
    rozumiem dlaczego jeszcze przed nawiązaniem stosunku pracy miałbym podlegać
    akurat pod KP (a nie np. pod KPC). Innymi słowy odpowiedź na swoje I-sze
    pytanie poznałem - miałby to być niby Kodeks Pracy i konkretny przepis. Z
    drugiej strony nie rozumiem jednak, dlaczego bez zawiązanego ze mną stosunku
    pracy miałbym pod ten przepis podlegać.

    Otóż to! I czy tocelowo będzie to rzeczywiście umowa o pracę, a nie np.
    umowa agencyjna, umowa zlecenie, czy też jakaś inna umowa, której zasad
    obowiązuwania nie reguluje KP. I właśnie dlatego nie rozumiem, dlaczego w
    tym przypadku ten przepis miałby mieć zastosowanie. Innymi słowy nadal nie
    rozumiem, dlaczego miałbym mieć obowiązek podawać. Tym bardziej, że sam
    Kodeks Pracy w Art. 1 i Art 2 określa:

    Art. 1. Kodeks pracy określa prawa i obowiązki pracowników i pracodawców
    Art. 2. Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę,
    powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę

    Z jakiej więc racji gdy ktoś nie jest pracownikiem miałby mieć w tym
    przypadku zastosowanie? Tym bardziej, że żaden z wymienionych w Art 2 KP
    warunków w przypadku złożenia podania o pracę nadal nie występuje

    Pozdrawiam, M.