  • Data: 2007-05-17 10:16:21
    Temat: Re: Czy ktos zna prawne aspekty grodzenia własnej posesji?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 May 2007, Krystian Zaczyk wrote:

    > Ani ten sąsiad, ani debil nie muszą się ogrodzić.
    > Natomiast, jeżeli któryś z nich wybuduje ogrodzenie na wspólnej granicy
    > działek,

    ...z zastrzeżeniem że na to ten drugi raczej nie musi się zgodzić.
    Czyli tak jak grupowicze napisali - trzeba postawić ogrodzenie
    w całości na własnej działce. I samemu ponosić koszty utrzymania.
    Skoro w tekście pojawiają się już "debile", to wcale by mnie nie
    zdziwiło jakby sąsiad nie wyrażał zgody.

    > to na drugim spoczywa obowiązek pokrywania części kosztów
    > konserwacji (Art. 154 KC § 2, uchwała SN z 24.01.2002 r. III CZP 75/01)

    Ale tam właśnie jest warunek:
    "Domniemywa się, że mury, płoty, miedze, rowy i inne urzšdzenia podobne,
    znajdujšce się na granicy gruntów sšsiadujšcych,
    służš do wspólnego użytku sšsiadów"

    pzdr, Gotfryd