  • Data: 2008-09-16 07:27:49
    Temat: Re: Czy kontroler może żądać okazania dowodu osobistego?
    Od: przypadek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Wrz, 08:46, Iluminat <i...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Witam,
    > przejrzałem prawo przewozowe i wynika z niego, że kontroler może co
    > najwyżej skontrolować bilet. Czy w przypadku biletów imiennych może
    > żądać okazania dowodu osobistego (albo innego dokumentu ze zdjęciem)?
    > Regulamin przewozu warszawskiego ZTM mówi o okazywaniu dokumentu tylko w
    > przypadku wypisywania kary.

    Stare stare i sto pięćdziesiąt razy wałkowane.

    Teoria:
    W skrócie: kontrolerowi prawie nic nie wolno.
    Może wezwać policję i iść za tobą.
    Regulamin ZTM może mieć konsekwencje jedynie w dziedzinie prawa
    cywilnego dla pasażerów, ograniczenia wolności muszą być wyrażone
    ustawami.

    Praktyka jaka jest każdy widzi.