  • Data: 2006-05-12 19:43:48
    Temat: Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ?
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo nawet jeśli kasjerka zachowała się niewłaściwie nie oferując tańszego
    > biletu (dyskusyjne), to nie widzę możliwości przyjęcia że zrobiła to świadomie
    > by uzyskać korzyść majątkową, a więc by chciała oszukać klienta. A to wyklucza
    > istnienie przestępstwa.
    Jesteś tego pewien ? A jak ocenisz w takim razie podobne zachowanie kasjerki z
    Kutna, które w tym wątku również przytoczyłem ? Nieświadoma pomyłka, nieświadome
    oszustwo ? Czy chęc zrobienia z klienta jelenia ?

    > Tym bardziej jeśli klientka poprosiła o bilet na konkretną trasę i taki
    > dostała.
    Ile razy mam jeszcze powtarzać, że w świetle prawa prosiła o sprzedanie jej
    usługi przewozu. Bilet jest tylko potwierdzeniem zawarcia takowej usługi.

    > Więc jeśli w ogóle chcesz szukać czyjejś odpowiedzialności, to tylko w prawie
    > cywilnym, z tym że wtedy odpowiadać będzie pracodawca kasjerki.
    To kasjerka nie ma odpowiada za swoje błędy ?

    > Bo kasjerka nie podjęła żadnych działań zmierzających do wprowadzenia klienta
    > w błąd.

    Świadome ukrycie przed klientem istnienia korzystniejszej cenowo oferty zapłaty
    za usługę nie jest działaniem wprowadzającym w błąd ?