  • Data: 2006-05-12 12:10:04
    Temat: Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    news:e406eu$475$1@inews.gazeta.pl...

    > poinformować klienta o JEDNEJ, NAJKORZYSTNIEJSZEJ dla niego możliwości.
    > Ale osoby takie jak Hanka dalej będa twierdzić, że lepiej wydać 84 zł, niż
    > 80 za to samo.

    Wyobraź sobie tłum wściekłych klientów przed okienkiem, i kasjerkę,
    która starszej osobie (być może odpornej na wiedze) stara się wytłumaczyć
    ofertę o 4 zł tańszą. Ty w pociągu miałeś czas, pani przy kasie nie, bo w
    kolejce stało kilkanaście osób, które też się śpieszyły.
    Wątpię, żeby kobieta wpominała coś kasjerce o powrocie, bo wtedy zapewne
    zakupiła by też bilet powrotny. Nie byłeś świadkiem zdarzenia a wydajesz
    osąd na podstawie relacji jednej osoby.

    Wiem, że wg Ciebie przy zakupie biletu Tam/Powrót, na 207 km, kasjer
    powinien poradzić osobie go kupującej, aby kupiła jeden wycieczkowy powrotny
    np. na 198 km i następny na brakujące 9 km, bo tak będzie sporo taniej. Ale
    tak to nie działa... Chcesz jeździć taniej? "Masz łeb i ch***, więc
    kombinuj". Kasjerka zwyczajnie nie ma czasu, aby przemyśleć wszelkie możliwe
    warianty i sprawdzić, który jest tańszy. Może miała jeszcze przeprowadzić
    wywiad środowiskowy i zapytać się, czy może babcia nie będzie jechała z
    wnuczkiem? A w przypadku biletu zagranicznego, powiedzieć, że ma kupić bilet
    do granicy, tam kupić "przejściówkę, wg taryfy specjalnej, po czym zakupić
    za ichnią walutę bilet krajowy, na dalszy odcinek trasy, bo w ten sposób
    wiele zaoszczędzi???