eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie › Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu
    .pl!ziutka.router!nobody
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam
    pytanie
    Date: Sat, 11 Dec 2004 08:32:54 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 134
    Message-ID: <m...@z...router>
    References: <cp9cnh$c63$1@inews.gazeta.pl> <cp9roi$qqo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cpajl8$qim$1@news.onet.pl> <cpb8i1$seb$2@news.onet.pl>
    <cpbh9t$irt$1@news.onet.pl> <p...@z...router>
    <cpbni2$298$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm4.omega229.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1102726097 6517 218.186.229.4 (11 Dec 2004 00:48:17
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Dec 2004 00:48:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:262574
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <cpbni2$298$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski napisał:
    >> Tylko że przechowywanie takiego opakowania najczęściej jest MZ nadmiernie
    >> uciążliwe (w rozumieniu ogółu przepisów i orzecznictwa). Ponadto, co by
    >> dolać jeszcze oliwy do ognia, to wiadoma ustawa nakłada na sprzedawce
    >> obowiązek pokrycia kosztów dostarczenia i (de)montażu. Czyli tak na dobrą
    >> sprawę, jeśli założyć że prawidłowo dostarczony towar to w opakowaniu
    >> (ryzyko uszkodzenia w czasie transportu), to sprzedawca powinien jeszcze
    >> pokryć zwrot kosztów związanych z owym opakowaniem, jako że klient
    >> opakowania trzymać obowiązku nie ma. Jak ci się podoba takie podejście? :)
    >
    > ale opakowanie klient dostal, a to ze je wyrzucil to jego problem, po to

    Nie problem, to jego sprawa do której nic sprzedawcy.

    > wlasnie klient dostaje towar w opakowaniu by w momencie reklamacji owe
    > opakowanie wykorzystac.

    Nie wiem jak inni, ale ja np. nie kupuję towaru z zamiarem reklamacji, a
    do użytku zgodnie z przeznaczeniem opakowanie mi nie jest
    potrzebne. Wygląda na to, że i sądy podzielają w jakiejś częsci to zdanie.

    > Ponad to zwroc uwage ze nawet w gwarancji jest napisane ze powinno byc
    > oryginalne opakowanie. nie jest tak bez powodu. Chodzi o to ze
    > opakowanie powinno byc fabryczne czyli takie ktore umozliwia wg
    > producenta bezpieczne transportowanie i magazynowanie sprzetu.

    Nie interesuje mnie widzimisie konkretnego producenta. Kupiłem towar a nie
    opakowanie a zabezpieczyć potrafię odpowiednio sam. Jak ktoś nie potrafi
    to też jego problem.

    > Jesli klient mialby sam sobie robic opakowanie to wierz mi cuda na kiju
    > by sie dzialy :D znam to z praktyki :D bo takich zmyslnych rzeczy w
    > roznych opakowaniach czasem wlasnej produkcji to swiat nie widzial,
    > Ja wiem ze polacy sa zaradni ale czasem ta zaradnosc tez musi miec
    > granice :D:D

    Te granice ustali sąd w momenci gdy powstanie uszkodzenie w wyniku
    zaniedbania związanego z niewłaściwym transportem. Wbrew temu co byś sobie
    życzył, serwisant/sprzedawca nie ma takiego prawa.

    > Zgodnie z ustawa sprzedawca jest zobowiazany pokryc koszty transportu
    > ale nigdzie nie jest napisane ze ma pokryc koszty pakowania sprzetu
    > (tylko demontazu)a skoro towar juz za wczasu jest sprzedawany w
    > odpowiednim opakowaniu ktore klient dostal za free to juz inna sprawa.
    > Oczywiscie zwrot kosztow jest tylko w przypadku uzasadnionej reklamacji
    > a z doswiadczenia moge powiedziec ze u mnie to akurat ok 30%

    No nie jest także napisane że musi pokryć koszty wykręcenia np. 3ch śrub,
    ale jakoś tak się przyjęło że to się nazywa demontaż. Podobnie, przyjeło
    się że transport to nie samo dostarczenie (przesunięcie towaru z A do B) a
    pewien zespół czynności w skład których wchodzi m.in. zabezpieczenie
    towaru.

    > Co do przechowywania to coz, sam mam karton po 45" TV i jakos dalo sie
    > go schowac, tak samo karton od monitora czy innych sprzetow. Mieszkam w
    > malutkim mieszkaniu i naprawde da sie przechowac wszystko jak sie chce.

    Bez obrazy, często posługujesz się wyrazem "logika" - problem w tym, że
    jest to tzw. logika subiektywna, głównie bazująca na wygodzie
    sprzedawcy/serwisu. Podobnie tutaj, nie dostrzegasz, że nie wszyscy mają
    tak jak Ty. Ludzie posiadają częstokroć coś więcej niż 45'' telewizor i
    monitor, a przy tym nie chcą mieć w mieszkaniu graciarni.

    > Wiekszosc ludzi wywala opakowania a potem przychodza do serwisu z
    > monitorem albo telewizorem zawinietym w recznik lub kocyk. Paranoja.

    Bo? Co Ci do tego jak ktoś przywiózł towar koro zrobił to tak, że nie
    uległ on uszkodzeniu? Może masz jeszcze jakieś zastrzeżenia co do
    koloru pojazdu? Oj, z Ciebie to byłby idealny komunista.

    > Moim zdaniem klient powinien w tym momencie odpowiadac za uszkodzenia
    > podczas transportu skoro nie dostarczyl sprzetu w opakowaniu w ktorym go

    Oczywiście że powinien (na drodze od domu do sklepu). Nikt nie mówi że
    nie.

    >> Jako konsumenta i kupującego mało obchodzą mnie problemy zgodności nalepek
    >> z którymi nie radzi sobie jakiś serwis.
    >
    > Jak oddasz na gwarancji a powiedza ze to nie jest oryginalne opakowanie
    > a w gwarancji stoi jak wol ze ma byc w oryginalnym opakowaniu to
    > zaczniesz sie martwic. Znam juz troche ludu ktorzy tak narobili sobie

    Nie zacznę. Nie rozmawiamy o gwarancji, a i przy tej ostatniej nie jest to
    takie jednoznaczne.

    > klopotow i musieli sie nastekac by potem to zalatwic.

    Lud który znasz to przeważnie osoby które nic nie wiedzą o prawie i którym
    wszystko można wcisnąć.

    > Chodzi o bezpieczenstwo Twojego sprzetu, jesli nie masz opakowania to
    > najczesciej sprzet transportowany jest na odpowiedzialnosc klienta
    > (takie sa warunki gwarancji) i uszkodzenia fizyczne ida na konto klienta.

    Nie tylko gwarancji. Ustawowo również. Ja o tym wiem i jak najbardziej
    akceptuję tą odpowiedzialność.

    > Wiec jesli dla Ciebie dopelnianie warunkow gwarancji nie jest istotne to
    > coz :) lepiej wtedy i z gwarancji nie oddawac i ja w ogole sobie odpuscic :)

    Zgadzam się jak najbardziej, ale to Ty masz fiksum dyrdum na punkcie
    oddawania wszystkiego z tyt. gwarancji, nie ja :) No chyba, że trafi u
    mnie na jakiś pieniaczy nastrój, wykazania gwarantowi, że to co tam sobie
    nabazgrał, nie zawsze jest w granicach obowiązującego prawa.

    >>>Tak samo moge zapytac co jesli klient przyniesie do reklamacji z
    >>>niezgodnosci TV bez opakowania, caly obdrapany i uwalony farba i
    >>>tynkiem, bo TV ogladali sobie robotnicy na budowie, i teraz chca go
    >>>wymienic bo to a tamto.
    >> Należy przyjąć o ile usterka nie będzie miała związku z owym ochlapaniem.
    >
    > pewnie ze nalezy, ale spojrz jaki to paradoks jesli chodzi o kwestie
    > uszkodzen fizycznych sprzetu zwiazanych z niedostarczeniem opakowania.
    >
    > albo jak przyjac robot kuchenny w ktorym sa grube warstwy miesa itp. W
    > ciagu 14 dni to ten robot anid do naprawy ani do niczego moze sie nei
    > nadawac :):) a takie rzeczy ludzie czasem przynosza i nie wpadna na
    > pomysl by umyc nawet. i co ? sprzedawca ma to myc ?
    > paranoja.

    Ee, jest tzw. zdrowy rozsądek. Jak coś jest mocno zaświnione (tak, że
    spowoduje to szkodę u sprzedawcy/w serwisie - szkoda to np. konieczność
    umycia), to oczywiście że nie przyjmować. Jeśli jest pod ty względem
    neutralne, przyjąć.

    >> A co mnie to obchodzi? Obowiązku bycia sprzedawcą nie ma.
    > bycia klientem takze nie ma, a opakowanie kazdy sprzet posiada i nie

    Jest poniekąd obowiązek bycia konsumentem.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1