  • Data: 2008-05-12 21:31:59
    Temat: Re: Czy gmina moze wypowiedziec lokal?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 May 2008, Norbert wrote:

    [...cut...]
    1. Prawnikiem nie jestem
    2. Polecam przejrzenie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne.html
    (a może ma być tak:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-1.html
    ...bo teraz serwer sobie najwyraźniej przerwę zrobił)
    3. IMHO:
    - nie mieszaj lokalu użytkowego (komórka) z mieszkaniem
    - "danie mieszkania do wykupu" rzeczywiście jest w gestii gminy
    - na mój gust wypowiedzieć nie może (zajrzyj do ustawy o ochronie
    lokatorów)
    - sprawa "przejścia na dzieci" też jest w ustawach, przy czym nie pomiń
    kodeksu cywilnego. Nie będę pisał "z głowy czyli z niczego" bo KC
    i przepisów lokalowych nie trzymam w cache ;)

    > wykupienia mieszkania po atrakcyjnej cenie w zwiazku z mieszkaniem w nim juz
    > 20 lat. Uslyszalem ze napewno nie bedzie to za jakas symboliczna zlotowke ,
    > narazie gmina nie przewiduje sprzedazy, moze w przyszlosci.
    > Kiedys znajomy prawnik mowil mi ze ewentualne pierwszenstwo kupna bedzie mial
    > ojciec w razie czego. I ze bedzie to atrakcyjna cena bo odjete zostana oplaty
    > ktore poniosl ojciec przez te 20 lat. Ze wykup takiego mieszkania jak
    > powiedzial to dla ojca bylo by pewnie 5-10% wartosci.

    IMHO przedobrzył. O ile wiem, takie zwyczaje bywały stosowane
    w odniesieniu do lokali zakładowych - a owo mieszkanie *już* takim
    nie jest, prawda? Mam na myśli "odliczenie poniesionych wpłat na czynsz".

    Natomiast inna sprawa, to:
    - fakt, iż uwzględnia się (odlicza) wydatki poniesione na ulepszenie
    mieszkania (założenie i wymiana instalacji, okien, drzwi), cały pic
    w tym że trzeba mieć a. zgodę właściciela (gminy) b. dowód wydatku
    - oczywiście uwzględnia się w wycenie zużycie mieszkania
    - gminy stosują ceny "ulgowe", i rzeczywiście bywają to ulgi rzędu 90%
    wartości (wycenionego jak wyżej!) mieszkania. Uwaga: mieszkanie
    to jedno a grunt to drugie! (AFAIK bez ulg, cena rynkowa)

    > Prosze nie smiejcie sie , pytam ze strachu bo mamy z ojcem tylko siebie i w
    > razie co nie mam dokad pojsc. Zadnej rodziny. Od niedawna mieszka z nami tez
    > moja narzeczona planujemy dziecko , czy moge ja zameldowac?

    O ile wiem *żonę* można zameldować, tak po prostu.

    pzdr, Gotfryd