eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo, ze sie na to nie zgadzam? › Re: Czy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo,ze sie na to nie zgadzam?
  • Data: 2006-06-21 22:32:31
    Temat: Re: Czy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo,ze sie na to nie zgadzam?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek [###m...@t...waw.pl.###] napisał:

    > Absolutnie nie masz racji. Prawo do tajemnicy dziennikarskiej (którą
    > zresztą właśnie kolejny rząd próbuje obalić) nie dotyczy przypadku,
    że w
    > zebraniu/manifestacji wziął udział Kowalski i powiedział, że nie
    zgadza
    > się z polityką partii i rządu :-)

    Z czego wnosisz, że to było zebranie publiczne? Bo w poście
    początkowym autor napisał, że dziennikarz rozmawiał z wieloma osobami.
    Nie wynika z tego, że czynił to podczas jakiegoś tam zebrania.
    Zasadniczo mógł przecież chodzić od osoby do osoby. Nawet rozmawiać z
    nimi w domu.

    Ja nie wnoszę pretensji do opublikowania zsamej wypowiedzi, tylko
    uważa, że wobec zastrzeżenia przez osobę wypowiadającą swoich danych
    dziennikarz nie ma prawa podać jego imienia i nazwiska.

    > Ogólnie rzecz mówiąc, jeżeli delikwent nie zgadza się na zacytowanie
    > swoich słów, można użyć mowy zależnej, byleby nie przekręcić faktów,
    co
    > niestety, często się zdarza.

    Z tym się oczywiście zgodzę. Bez podawania jego danych osobowych
    można.