  • Data: 2005-11-27 12:58:47
    Temat: Re: Czy gazeciarze na legalu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    news:dmc9ql$45o$1@news.onet.pl...
    > wiadomości news:dmc7rf$9sh$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ?

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt - art. 1:
    Przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy poza
    lokalem przedsiębiorstwa, okazuje przed zawarciem umowy dokument
    potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej oraz dokument
    tożsamości. W razie zawierania umów w imieniu przedsiębiorcy
    zawierający umowę okazuje ponadto dokument potwierdzający swoje
    umocowanie. Przez lokal przedsiębiorstwa rozumie się miejsce
    przeznaczone do obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie z
    przepisami o działalności gospodarczej. Przepisy niniejszego rozdziału
    stosuje się także do umowy zawartej w wyniku zorganizowanego poza
    lokalem przedsiębiorstwa zbierania ofert konsumentów w czasie
    odwiedzin przedsiębiorcy lub osoby działającej w jego imieniu w
    miejscu pracy konsumenta, w jego mieszkaniu albo w innym miejscu jego
    prywatnego pobytu.

    Dalej - art. 3: Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem
    przedsiębiorstwa, powinien _przed_jej_zawarciem_ poinformować
    konsumenta _na_piśmie_ o prawie odstąpienia od umowy (...) i
    _wręczyć_wzór_oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego
    imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby);
    obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie
    zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot
    świadczenia i cenę.

    Art. 138a§1 kodeksu wykroczeń wprowadza karalność niedopełnienia
    powyższych obowiązków.

    Ilu znasz gazeciarzy którzy spełniają powyższe warunki? Bo ja jeszcze
    takiego nie spotkałem - choć może gdzieś są :-)