    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy celnik ma prawo kontrolowac legalnosc oprogramowania?
    Date: Wed, 1 Sep 2004 09:20:34 +0800

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 31 Aug 2004, Marcin Debowski wrote:
    > [...]
    > [...]
    > Zwyczajnie: nie ma kogo.

    Celnik nie działa w próżni, dlatego może poinformowac o swoich
    podejrzeniach policję - a nuż, ta wie kogo :)

    > Mowa o przestępstwie ściganym z oskarżenia prywatnego ? (oczywiście :))
    > To dlaczego na grupie co i rusz widywałem posty że policja NIE ZAJMIE
    > się takim powiadomieniem - dopóki nie stawi się poszkodowany ?

    Ale ja nie mówie o powiadomieniu w znaczeniu formalnego zgłoszenia
    popełnienia przestępstwa, a o przekazaniu informacji, którą gdy to
    mozliwe policja przekaże dalej poszkodowanemu.

    > Mam co do tego poważne wątpliwości.
    > Strona trzecia nie jest IMHO uprawniona do wtykania się w przestępstwa
    > ścigane z oskarżenia prywatniego.

    Mówisz o słuzbach celnych czy ogólnie?

    > ^^^^^^^^^^^^^
    > Że co ?? Jakiego PUBLICZNEGO ???

    Przejęzyczenie.

    > Przecież w myśl przedstawionej przez ciebie logiki policja powinna
    > zająć się sprawdzaniem każdego przypadku kiedy na stronie umieszczone
    > jest oprogramowanie oznaczone "freeware" którego autor, jego adres
    > zamieszkania i numer buta nie są znane: a nuż ktoś złamał mu
    > prawo autorskie nielegalnie wystawiając nie swój program :]
    > co każdemu ;> wolno "podejrzewać".

    Myślę że to powyżej to tylko rozbudowana figura retoryczna a Ty doskonale
    zdajesz sobie sprawę że można robic takie rzeczy w tzw. granicach zdrowego
    rozsądku :)

    --
    Marcin