  • Data: 2009-09-11 09:48:41
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Smok Eustachy napisał(a):

    > To ten oszołom Dawkins?
    > Jak mu źle to czemu się nie przeniesie do Korei Płn?

    A czemu nie do Czech czy Szwecji? Jak tak kochasz religię,
    to może zamieszkasz w Afganistanie? Albo Arabii Saudyjskiej?

    > On nie ma pojęcia o ateizmie a ja mam. Np. słuchał Radia Tirana? nie

    Owszem, masz pojęcie. Tyle, że mocno wypaczone.

    > Problemem jest nie to co robił Stalin tylko problemem jest zrzynanie
    > przez Dawkinsa ze Stalina.

    Ty się dobrze czujesz?

    > 2. Dlaczego 1 państwo ogłoszone ateistycznym to była Albania jęcząca pod
    > butem proroka ateizmu boskiego Envera?

    To było państwo rządzone przez dyktatora. Przede wszystkim.
    Myślisz, że ludzikom byłoby lepiej, gdyby był to dyktator
    szermujący doktryną religijną (jak np. Hitler?)

    > Zróbcie sobie najpierw jakąś formację społeczno-państwową która przetrwa
    > jakiś czas i nie spowoduje totalnej klapy.

    Oczywiście. Bo jeśli szeregowy obywatel dowie się, że Jahwe nie
    będzie go torturować całą wieczność po śmierci jeśli będzie się źle
    zachowywał, to rzuci się kraść i zabijać.

    > Ateizm nie jest zdolny do niczego innego poza tym, co sprezentował nam.

    Ateizm, drogi kolego, nie ma nic do "społeczeństwa". To nie jest,
    w odróżnieniu od religii filozofia, która wie najlepiej, jak organizować
    życie każdego człowieka. To tylko (i aż) stwierdzenie, że Jahwe, Wisznu,
    Zeus, Kronos, Tytan, Quetzalcoatl, Astarte, Odin, Thor, Światowid,
    Jowisz, Ra, Amon- nie istnieją (no, istnieją w tym samym sensie
    jak krasnoludki czy punkt w geometrii- jako pewne pojęcia, a nie byty
    realne).

    No, ale jak ktoś wierzy, że nieśmiertelna, wszystko wiedząca i wszystko
    mogąca istota wysłała sama siebie na śmierć (sic!), żeby przebłagać
    samą siebie, że stworzony przez nią byt nie jest taki, jaki chciałaby,
    żeby był- no to sorki...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP