    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a
    w Sejmie sie dzieje]
    Date: Thu, 21 Dec 2023 18:55:25 +0100
    <8wuw0jwo4j5s$.6f97p7k28j4j$.dlg@40tude.net>
    <B6rfN.10380$RCGb.1420@fx10.ams1>
    <ulmhsh$8sb$3$RTomasik@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <ilx0wq7lo0sn.1t5lc3ys252km$.dlg@40tude.net>
    <ulqa6s$rb8$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <110i7ffi6z81w$.1brrax31gv1vu$.dlg@40tude.net>
    <ulsqnt$v5q$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <mzh49l9mxx4q$.cegk1i5y6hn4$.dlg@40tude.net>
    <4749gssuvu4p.1duzwqcbpqu3r$.dlg@40tude.net>
    <ulvp0b$v5p$6$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Wed, 20 Dec 2023 23:21:51 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Przy czym oni generalnie rozstrzeliwali nie patrząc specjalnie na
    > wyznanie. Więc jeśli powiedzmy gdzieś było 30% Żydów, to nie widzę
    > powodu, by to się na populację rozstrzelanych Polaków nie przełożyło.
    > Żydzi mieli większy udział osób wykształconych w populacji, zaś Niemcy w
    > pierwszej kolejności właśnie mordowali osoby mądre, no to dodatkowo
    > zwiększało to udział w zamordowanych Żydów.

    Miałem na mysli to
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Einsatzgruppen#Einsatz
    gruppen_w_ZSRR

    "Zgodnie z zarządzeniem szefa Główny Urząd Bezpieczeństwa Rzeszy RSHA
    Reinharda Heydricha głównym zdaniem tych grup było wymordowanie:
    zawodowych pracowników aparatu politycznego WKP(b), działaczy
    partyjnych i związków zawodowych, oficerów politycznych Armii
    Radzieckiej, kierowniczych przedstawicieli administracji państwowej,
    kierownicze osobistości życia gospodarczego, radzieckich
    intelektualistów,
    Żydów oraz wszystkie osoby będące agitatorami i fanatycznymi
    komunistami"

    Tym razem Polaków nieżydowskich jakby oszczędzono.
    Choc
    "Einsatzgruppen wymordowały ponad 900 tys. Żydów. Największe masakry
    miały miejsce w Babim Jarze koło Kijowa, gdzie w ciągu dwóch dni
    rozstrzelano 34 tys. Żydów, lesie Rumbula pod Rygą (ok. 25 tys.), we
    Lwowie (7 tys.), Równem (15 tys.), Charkowie (14 tys.), Odessie (35
    tys.), Kownie (9,2 tys.).

    Łącznie w wyniku działalności grup operacyjnych zginęło około 2
    milionów osób cywilnych."

    No to tak Żydzi w mniejszości.

    Ale jeszcze
    "Niejednokrotnie miejscowa ludność atakowała Żydów jeszcze zanim
    niemieckie oddziały zajęły dany region[6].
    We Lwowie ulotki OUN wręczane przechodniom wzywały jawnie do mordów
    ,,Lachów, Żydów i komunistów niszcz bez litości, nie miej zmiłowania
    dla wrogów Ukraińskiej Rewolucji Narodowej"[7]"

    > Ja uważam, że powinniśmy się upominać o pomordowanych Polaków
    > niezależnie od ich wyznania, bo jakoś nie uważam, by zamordowanie Polaka
    > wyznania muzułmańskiego, czy prawosławnego było szczególnie mniej ważne,
    > czy upoważniało do jego bagatelizowania.

    Niby tak, ale z jednej strony część obywateli nawoływała "Żydzi na
    Madagaskar", z drugiej sporo Żydów tak chyba nie całkiem Polakami się
    czuła.
    Ale co szkodzi Niemcom rachunek wystawić.

    No tak, ale jak wystawimy my i Izrael, to Niemce powiedzą, ze nie będą
    płacic dwa razy :-)

    J.