eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Aby Ghraib było zbrodnią USA przeciw ludzkości? [Standardy na Rosję "zwrotnie"] › Re: Czy Aby Ghraib było zbrodnią USA przeciw ludzkości? [Standardy na Rosję "zwrotnie"]
  • Data: 2023-02-20 03:05:02
    Temat: Re: Czy Aby Ghraib było zbrodnią USA przeciw ludzkości? [Standardy na Rosję "zwrotnie"]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Feb 2023 22:00:30 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Kto zaczął?

    A kto przejechal zbrojnie granice ?

    > Putin chciał zmusić Ukrów do rozmów, i trzeba było je podjąć.

    Kiedy chcial zmusic, i na jaki temat?
    Przed atakiem?

    > Propaganda mówi pewnie coś innego, ale to tylko propaganda.
    > Gdy Rosja zaproponowała rozejm na czas świąt to Ukry się nie zgodziły,
    > to kto winien?

    A jaki mieliby w tym interes?

    > Putin wielokrotnie wyciągał rękę do Zelenskiego ale ten ją odrzucał.
    > Wierzy, że zachód pomoże mu wygrać cokolwiek.

    Jakby ci sąsiad pół pola/ogrodu/mieszkania zabrał, a potem wyciągał
    rekę na zgodę, to bys przyjął?

    > To jest tylko gdybanie.

    To nie tylko gdybanie.
    Atak w stronę Kijowa był. Został zatrzymany i wyparty.

    Cherson sie przemianował na rosyjski, i juz nie jest.

    > Celem Putina są wolne republiki Ługańska i Doniecka.

    Te w granicach z 2015/2021 czy wiecej?
    A Cherson, Mariupol, Odessa ...

    > Bo Krym jest już Rosyjski, czemu nie zaprzeczają nawet zachodnie ośrodki.

    Krym jest w rosyjskich łapach, ale to nie znaczy, ze zawsze tak
    będzie.

    > Zajęcie terytoriów po 2014 roku wymusił Zeleński bombardując wschodnie
    > republiki. Rosja musiała ich odepchnąć na bezpieczną odległość.

    Tam sie obie strony ostrzeliwały troszeczkę, ale sie jakas granica
    utrwaliła.
    A ta bezpieczna odleglosc to gdzie by byla - na Bugu?
    Bo gdzie by nie była, to znów by sie znow obie strony ostrzeliwały
    trochę.

    > Wychodzi nieźle?
    > Tylko w naszej prasie:)
    > Lepiej poczekajmy na dalszy ciąg.
    > Nie mówię, że Rosja odniesie jakieś spektakularne sukcesy, ale z drugiej
    > strony, na pewno nie odpuści.

    No chyba, ze sie jej rezerwy skonczą. Ludzi chetnych do walki, sprzętu
    ..

    > Zdecydowanie nie.
    > Główną przyczyną było wywołanie Majdanu przez USA, co doprowadziło do
    > wojny domowej i odłączenia się wschodnich republik i Krymu.

    Aha, a ludzie to nie maja prawa powiedziec, ze oni w takim panstwie to
    nie chcą życ, tylko mają obowiązek byc marionetkami Putina ...\

    > Gdyby Zeleński to zaakceptował, wszystko by się już dawno skończyło na
    > drodze pokojowej.

    Ale co? Zelenski nie zrobil Majdanu, on byl konsekwencja tamtych
    wydarzen.

    I o ile mi wiadomo, to prezydentury nie zaczął od zwiększenia atakow
    na te dwie "samodzielne republiki".

    Ot, Putinowi zachciało sie wiecej.
    Byc moze ma to jakis związek z oligarchami w tamtych rejonach.

    > Z tego co wokół widzę, to bieda z nędzą i pełno Ukraińców.

    Pełno Ukrainców, ale juz wczesciej pracodawcy narzekali na brak rąk do
    pracy. No to mają.

    > Nie wiem, skąd piszesz, ale ja widzę w Warszawie mnóstwo Ukraińców w
    > dobrych brykach. Dziś na basenie wiele matek z dziećmi wypoczywało, tak,
    > jakby miały po czym.

    Moze maja po czym. Za cos żyją.
    Było na tej Ukrainie różnie, tak jak i u nas.
    Byli tez bogatsi, i dobre bryki mieli.

    > Za paliwo płacę dwa razy więcej niż przed inwazją,

    Nie przesadzaj - już Tusk przeciez powiedzial "To teraz paliwo moze
    byc i po 7zl", jak wybory wygral.

    Ceny ropy sie zmieniaja, w zaleznosci od gospodarki, przyszedl Covid,
    spadly, odszedl Covid - wzrosly.

    > ceny w sklepach rosną,

    Rosną. Zaczęly rosnąc jeszcze przed inwazją. Inflacja w grudniu 2021
    8.6% (rok do roku).
    Skutki rozdawnictwa pieniedzy, dziury budzetowej, covid

    > czynsz mi podnieśli i na to wszystko żadna propaganda nie pomoże.
    > Ponadto nasz kraj został praktycznie rozbrojony,

    Jeszcze nie calkiem, tylko czesciowo ... ale kazda bron wysłana na
    Ukraine powoduje, ze Rosja traci swoją broń, i mniej nam zagraża.

    > co może nie jest samo w
    > sobie najgorsze tylko, że teraz kasa będzie szła na zbrojenia, bo lobby
    > wojskowe sieje panikę o agresji Rosji.

    Jak widac jest to realne zagrożenie ..

    > Ludek to kupi i zaciśnie zęby ale płacić będzie.

    Tymczasem ropa prawie wróciła do ceny sprzed roku,
    dolar spadl od wakacji, euro sie jakby ustabilizowało.

    Pewne podwyzki sa nieuniknione - skutek "wychodzenia z Covid" na
    swiecie.

    J.