  • Data: 2005-08-23 08:52:31
    Temat: Re: Czesc wspolna nieruchomosci
    Od: gogo <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lucasdm napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy drzwi do mieszkań w kamienicy (21 mieszkań, 74% gminy) mogą zostać
    > uznane w uchwale o części wspólnej jako część wspólna nieruchomosci ??
    >
    > Jeżeli tak, to czy w mysl uchwały wspólnoty (przegłosowanej), mogą mi np.
    > wymienić drzwi wejściowe do mojego mieszkania (własnościowego) bez mojej
    > zgody ?
    >
    > Dziekuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam
    > Lucasdm

    Oczywiście , że drzwi do mieszkania nie są składnikiem części wspólnej
    nieruchmości. Część wspólna zaczyna się za drzwiami wyodrębninego lokalu
    mieszkaniowego. Jeżeli drzwi nie naruszają jakiś przepisów, to wspólnota
    nie może ich wymienić bez zgody właściciela mieszkania. Balkon także
    należy do mieszkania. Natomiast konserwacja balkonu może byc uznana za
    remont elewcji zewnętrznej budynku, za który przeprowadza wspólnota.

    pozdrawiam