  • Data: 2008-12-27 16:59:33
    Temat: Re: Czemu ja płacę za ochronę ruin m1?
    Od: " " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Zabezpieczyć ślady włamania i podjąć śledztwo celem odnalezienia sprawcy i
    > odzyskania skradzionego mienia? Może 2000zł to nie M1, ale wydawało mi się,
    > że takie są zadania policji. Za dużo kryminałów chyba się naczytałem.

    Rzeczywiście za duzo. A skoro ci się źle wydaje, to zajrzyj do przepisów.
    Konkretnie art. 1 ust. 2 pkt 4 ustawy o Policji. Nic nie ma tam o odnajdywaniu
    sprawców i odzyskiwaniu mienia. Policja ma wykryć przestepstwo (co stało sie w
    momencie, gdy je zgłosiłeś) i ścigać sprawcę (scigać - czas niedokonany, w
    odróżnieniu od wykrycia, ujęcia czy odnalezienia). ;)
    A na poważnie - spośród trzech zakresów zadań Policji:
    operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i
    administracyjno-porządkowych, dochodzeniowo-śledcze są na ostatnim miejscu pod
    względem ważności. Więc do ciebie przyjadą na samym końcu, kiedy zrobią już
    inne, ważniejsze - z ich punktu widzenia - rzeczy.