  • Data: 2008-06-11 20:45:34
    Temat: Re: Czas pracy a dyżur
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g2mp9s$pr6$1@z-news.pwr.wroc.pl Piotr [trzykoty]
    <t...@o...pl> pisze:

    > A za czas dyżuru w domu nic?
    Obawiam się, że może być nic.
    Ale - przepis mówi o dyżurze pod telefonem, nie mówi jednak pod czyim.
    Pracownik nie ma obowiązku podawać pracodawcy prywatnego numeru telefonu
    (ani stacjonarnego, ani komórkowego).
    Jeśli był głupi i podał - może go zmienić i nowego nie podawać. Ponadto z
    własnym urządzeniem może zrobić co mu się podoba, czyli np. wyłączyć albo
    nie odbierać dowolnie wybranych połaczeń.
    Jest jeszcze komórkowy telefon służbowy. Ten można po prostu zostawiać
    wychodząc z pracy.
    Nigdy nie słyszałem o pracodawcy usiłującym założyć pracownikowi stacjonarny
    telefon służbowy w domu ;)))
    Jest to jedna z wielu bzdur w naszym prawodawstwie, zamiast stosować trzeba
    kombinować.

    > To pracownik może pracować 40
    > godz./tygodniowo a dodatkowo np. 25 godz/tyg..siedzieć w domu na
    > dyżurze za darmo i czekać na skinienie palca swojego szefa??
    Johnson chyba słusznie wskazał.

    --
    Jotte