  • Data: 2011-04-18 08:49:57
    Temat: Re: Czas na odpowiedź na reklamację.
    Od: Kamil <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 10:49:40 +0200, NieJorgnijSie napisał(a):

    > Wysłałem do swojego TU pismo z reklamacją - dotyczy skutecznego (ich zdaniem
    > nieskutecznego) wypowiedzenia umowy OC. Pismo dotarło do nich w połowie
    > stycznia do tej pory cisza. W prawie telekomunikacyjnym jest zapis że
    > reklamacja bez odpowiedzi w 30 dni jest traktowana jako uznana. A jak sprawy
    > się mają w tym wypadku?

    Zakłady ubezpieczeń, na podstawie stworzonych przez siebie procedur,
    ustalają termin np. 30-dniowy odpowiedzi na pismo złożone przez skarżącego.
    Procedury te jednak nie wiążą osoby składającej to pismo, gdyż nie istnieją
    przepisy szczególne, które wprowadzałyby odrębny termin odpowiedzi na pismo
    odwoławcze od stanowiska zakładu ubezpieczeń, a jedynymi wiążącymi
    terminami są terminy zawarte w art. 817 §1 i §3 KC. Z uwagi, iż składane
    przez ubezpieczających odwołania mają najczęściej związek z niewłaściwie
    przeprowadzonymi ustaleniami faktycznymi w zakresie wysokości szkody,
    proces weryfikacji poprawności tychże ustaleń powinien odbyć się w ramach
    terminów regulujących czas likwidacji szkody i w przypadku wydłużenia
    całego postępowania, skutkować naliczeniem odsetek za zwłokę w likwidacji
    szkody.