  • Data: 2009-09-08 10:30:43
    Temat: Re: Coś mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 08 wrzesień 2009 11:21
    (autor Another
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <hcbqig0z9z61$.4auldrroctxm$.dlg@40tude.net>):

    > Weź poprawkę na rodzaj, przykładowo:
    > ten album - tych albumów
    > ten kostium - tych kostiumów
    >
    > i stąd:
    > to forum - tych for

    Tak, I jak napisalem, rodzaj nijaki foruma, gimnazjuma, liceuma mi nie
    odpowiada. Przez analogię do albumu i kostiumy powinien być rodzaj męski.
    Jak sam piszesz:

    > to drzewo - tych drzew
    > to prawo - tych praw

    Rzeczy nijakie najczęściej mają o na końcu. Prawo, drzewo, dziecko,
    krzesło.... Forum ma budowę rodzaju męskiego, stąd nie pasuje do schematu
    nijakiego i stąd moje promowanie schematu odmiany jak ,,kostium''
    czy ,,album'', który zresztą też kiedyś miał inną odmianę.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)