  • Data: 2004-06-14 20:42:10
    Temat: Re: Cofniecie FV.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:cakjao$6hq$1@news.onet.pl...

    > No cóż - a co było w umowie? :)
    > Jeśli 'zablokowanie', o którym piszesz potraktować jako wypowiedzenie
    > umowy, to płacić nie powinien. O ile nic innego nie wynika z umowy albo
    > przepisów szczególnych wynagrodzenie należy się dopiero po wykonaniu
    > zlecenia (art.744 kc w zw. z art.750 kc). Z drugiej strony można
    > zastanawiać się nad odpowiedzialnością odszkodowawczą usługobiorcy - ale
    > to nie będzie już zapłata za usługę.
    > Z tym że w prawie telekomunikacyjnym mogą być jakieś uregulowania
    > szczegółowe.

    Mnie się wydaje, że to zależy od podstawy prawnej wystawienia tej faktury
    na rok z góry. Jeśli z umowy wynika, że miał ją zapłacić, to roszczenie
    nadal pozostaje. Nie należy - w interesie świadczącego usługę - wypowiadać
    tej umowy, tylko zawiesić jej świadczenie i dochodzić zapłaty wystawnej
    już faktury.