eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCofanie licznika....Re: Cofanie licznika....
  • Data: 2020-01-11 10:25:32
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2020-01-10 21:23, Robert Tomasik wrote:
    >> Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w
    >> CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.
    >
    > Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

    to i tak nikt do niczego nie dojdzie bo od momentu podpisania w DE umowy
    na której mamy stan 300kkm auto zazwyczaj:

    - zostaje na godziny\dni na placu na którym stało
    - jest transporowane przez 'kogoś' do Polski
    - trafia do jakiegoś warsztatu, na detailing etc.
    - zostaje postawione w komisie (nierzadko u osoby trzeciej)
    - i dopiero stamtąd po ogarnięciu kompletu papierów (tłumaczenia etc.)
    ktoś zabierze je na przegląd - myślę że typowo jest to dobry tydzień
    podczas którego z autem ma kontakt dobre 10 osób nierzadko nieznanych
    nawet z nazwiska.

    I o ile dojście jakiegoś odszkodowania od sprzedawcy czy zwrócenie mu
    auta nie będzie trudne bo to przecież on zyskuje na cofnięciu licznika
    (przy czym pojawienie się z takim problemem po dłuższym czasie i tak
    spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek
    że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

    >> Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.
    >
    > Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
    > samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
    > jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)

    Nie mówię że nie, ale wątpię czy skala problemu pośród aut
    zarejestrowanych w kraju przekracza 1 procent pojazdów. Jeżeli już to
    mogę się założyć że największy udział mają dostawczaki i ciągniki na
    międzynarodówce.

    > No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
    > interfejs, to może to cienko się skończyć.

    interfejs służy do wielu różnych rzeczy, możliwość zmiany przebiegu to
    jedna z kilkudziesięciu - kilkuset funkcji

    Nie znam się na temacie inaczej niż amatorsko ale wydaje mi się że
    jedynym faktycznym rozwiązaniem problemu jest połączenie baz danych o
    pojazdach (łącznie z przebiegiem z przeglądów z ASO) z całej UE, inaczej
    to próba rozwiązania problemu tam gdzie go nie ma za pomocą środków
    które sa zupełnie niewystarczające.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1