  • Data: 2010-11-12 14:09:52
    Temat: Re: Co zrobić ze spadkiem.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Nov 2010, witek wrote:

    > wiec niech mama przeprowadzi.
    > Nic nie stoi na przeszkodzie, aby to ona złożyła do sądu wniosek
    > o stwierdzenia nabycia spadku po twoim wujku.

    > moze, ale zyskami dzieli sie z pozostalymi, lub ewentualnie z tego pokrywa
    > koszty.

    Przy czym na mój gust należy bardzo ostrożnie dobierać ew. najemcę.
    Chodzi mi o to, że do momentu uzyskania stwierdzenia spadku spadkobierca
    (mimo że z mocy prawa uzyskał prawo majątkowe) nie może skutecznie
    wysuwać *żadnych* roszczeń (1027 KC)

    > może,
    > poniewaz nikt tam nie mieszka, a mama włada tym mieszkaniem w całości, jak
    > sie domyślam, to jeśli ktoś się tam wprowadzi, to pozostali spadkobiercy będą
    > ewentualnie mogli dochodzić jakichś tam opłat, lub ewentualnie złożyć wniosek
    > o eksmisję lub przymusową sprzedaż.

    ...ale najpierw musieliby nabrać "chęci na zajęcie się spadkiem" :D

    pzdr, Gotfryd