eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo zrobic gdy sedzia w postanowieniu ordynarnie klamie i latwo to udowodnic?Re: Co zrobic gdy sedzia w postanowieniu ordynarnie klamie i latwo to udowodnic?
  • Data: 2009-05-31 23:12:20
    Temat: Re: Co zrobic gdy sedzia w postanowieniu ordynarnie klamie i latwo to udowodnic?
    Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Maj, 20:12, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > A masz już to orzeczenie SN? Tzn. uchylili z powodu "oczywistych
    > błędów"? Bo jeśli nie, to nas razie ja bardziej wierzę tym sędziom niż
    > tobie.

    Widze, ze dla Ciebie nawet gdyby sedzia powiedzial, ze 2+2=5 lub kula
    ziemska jest plaska to by to bylo wiecej warte niz stan faktyczny, bo
    z taka prosta sytuacja tu mamy do czynienia, dlatego to jest tak
    bulwersujace.

    A jak bedzie orzeczenie SN to jakie dalsze kroki mozna podjac (chodzi
    mi o te alternatywne, a nie standardowe (przez standardowe mam na
    mysli to, ze po uchyleniu orzeczenia przez SN ponownie bedzie sprawa
    rozpatrzona i skarga o wznowienie uwzgledniona badz od razu SN ja
    uwzgledni (chyba moze?), ale sami sedziowie w zaden sposob za swoje
    razace bledy w tym trybie nie odpowiedza)?

    > I po to jest środek odwoławczy żeby błędne orzeczenia zmieniać. I nie
    > każda zmiana orzeczenia winna być karana.

    Czyli sedziowie moga popelniac naduzycia i wykonywac swoja prace
    calkowicie byle jak i pozostawac bezkarni?
    Jezeli system nie bedzie przewidywal mozliwosci efektywnej eliminacji
    zlych sedziow z zawodu lub ich karania to zawsze bedzie sie narzekac
    na kiepskie sadownictwo w naszym kraju.

    > A ty tu widzę chcesz stosować staropolską instytucję nagany sędziego ;)
    > to już przestarzały środek odwoławczy.

    Wielka mi nowoczesnosc, bezkarnosc za popelniane bledy i naduzycia. :/

    Przeciez to oczywiste, ze skoro sedziowie wiedza, ze sa nieusuwalni i
    nikt im nic nie moze zrobic to beda (wiekszosc, pewnie nie wszyscy -
    zakladam optymistycznie ze sa i tacy ktorym wewnetrzna etyka mimo
    wszystko nie pozwoli na obijanie sie) pracowac byle jak - brak jest po
    prostu motywacji do innej pracy przy takim ukladzie. A dodatkowo
    niektorzy moga ulegac korpucji, o czym co jakis czas w prasie sie
    pisze, a to zapewne wierzcholek gory lodowej, bo w takich sprawach
    zawsze tylko wierzcholki widac.