    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co zrobi??? (Zepter)
    Date: Tue, 20 Jul 2004 07:21:50 +0000 (UTC)

    huski napisał(a):

    > "Arqadius" says that...

    > no dobra, ale smieszne to jest. Rozumiem, ze "malzenstwo" nie
    > prowadzi dzialalnosci gospodarczej i kupilo garnki na kredyt, hmmm.
    > No jest smieszne, oczywiscie dozwolone i wolne od jakich kolwiek
    > etycznych niejasnosci ale smieszne jest. Do tego jeszcze TV na raty,
    > ekspres na kredyt, hipoteka na mieszkanie. Taka troche polska
    > specyfika, ale to tylko moje swobodne teorie...

    Najwyraźniej "swobodne teorie".
    Polska specyfika jest taka, że ludzie biora mało kredytów.
    A takie zycie "na kredytach" to specyfika krajów Europy zachodniej,
    Japonii i Stanów Zjednoczonych.
    Tam:
    a) procedura przynawania kredytu jest nieco prostsza
    b) ludzie czują jakąś stabilizację finansową, i nie boją się brac
    kredytów.

    W Stanach kandydat do pracy obarczony kredytami ma wręcz na wstępie
    plusa, bo pracodawca uważa, że się będzie starał żeby pracy nie
    stracić, mając na głowie raty do spłaty... Pomijając już pożyczki
    udzielane przez pracodawców, na dom, samochód itp., tak aby przyciągnąć
    cennego pracownika...

    Pozdro
    Massai