  • Data: 2007-07-02 08:50:51
    Temat: Re: Co z gwarancją przy likwidacji sklepu
    Od: Grzegorz <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kmcomputersystem pisze:
    > Witam mam taki problem kupowałem części komputerowe w sklepie mam od
    > nich gwarancje, firma była prowadzona przez osobę prywatną. Obecnie
    > sklep sie zamknął i mam problem ze sprzętem gdzie i jak i czy mogę
    > reklamować ten sprzęt?
    > Czy można i jak założyć oto sprawę sądową.
    >
    > Jakie kary czekają na takiego sprzedawcę

    Witam
    Skoro firma była prowadzona przez osobę prywatną, to mniemam iż była to
    działalność gospodarcza prowadzona przez osobę fizyczną. Więc jeśli ta
    osoba zamknęła działalność gospodarczą to w dalszym ciągu odpowiada za
    zawarte gwarancje (umowy gwarancyjne) całym swoim majątkiem. To że firma
    jako podmiot została wyrejestrowana z ewidencji działalności
    gospodarczej, nie ma tutaj żadnego znaczenia... Umowa gwarancyjna jest
    umową z zakresu prawa cywilnego.
    Jeśli ta osoba odmawia realizacji umów gwarancyjnych to pozostaje Ci
    wyłącznie droga sądowa do dochodzenia swoich roszczeń.
    Czasami jest tak, że główni dystrybutorzy mają możliwość realizacji umów
    gwarancyjnych.. ale to zależy od danej sytuacji.

    Grzegorz