  • Data: 2008-11-24 17:10:00
    Temat: Re: Co to za po@#$*&^% prawo !
    Od: piotrliwszic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lis, 15:20, "Kamil K." <n...@i...com> wrote:
    > jakis czas temu zostalem oskarzony przez druga osobe o cos tam. W maju
    > skladalem zeznania na policji i w polowie czerwca wyjechalem do pracy na
    > 3 mies. W pazdzierniku dostalem pismo z sadu z wezwaniem do zaplaty
    > grzywny z tytulu sprawy ktora odbyla sie w trybie nakazowym na poczatku
    > lipca. Jak wiadomo wyrok zapadl pod moja nieobecnosc, a wszelkie proby
    > dostarczenia mi go przez sad byly nieudane, poniewaz nie bylo mnie w
    > miejscu zamieszkania. Po otrzymaniu wezwania do zaplaty w pazdzierniku
    > od razu odwolalem sie do sadu aby ten przywrocil mi termin odwolawczy.
> [...]

    zamiast się denerwować warto zrozumieć sytuacje,
    nie ma prawnej możliwości przywrócenia terminu do odwołania

    warto poczytać Kodeks postępowania karnego:

    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/97.89.555.
    htm
    Art. 139. § 1. Jeżeli strona, nie podając nowego adresu, zmienia
    miejsce zamieszkania lub nie przebywa pod wskazanym przez siebie
    adresem, pismo wysłane pod tym adresem uważa się za doręczone.
    § 2. (73) (uchylony).
    § 3. (74) Przepis § 1 nie dotyczy pism wysłanych po raz pierwszy po
    prawomocnym uniewinnieniu oskarżonego.