  • Data: 2007-09-06 20:59:24
    Temat: Re: Co robić? Czy rozwód jest potrzebny?
    Od: S...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma podziału majątku przy separacji.
    >
    > Teraz zostaje sprawa o rozwód z podziałem majątku.
    >
    > Jak sie podzielicie na pół, to on tam będzie mieszkał, a ona nie będzie
    > miała z tego nic po za długami.
    > Więc od razu można zaproponowac podział. Mieszkanie dla niej a ona go
    > spłaca, lub najlepiej za jego połowę daje mu inne mniejsze mieszkanie.
    >
    > Jak podział majątku będzie na pół, to pozostanie złożyć wniosek o
    > zniesienie współwłasności, wówczas to sąd zdecyduje o sprzedaży
    > mieszkania, przy czym znowu proponuje, żeby zaproponować małe mieszkanie
    > w zamian za jego pół.

> [...]

    Pozostaje tylko pytanie skąd kobieta która ma 600 zł emerytury i drugie 600
    gdzieś tam po cichu sobie dorobi weźmie kasę na kupno mieszkania ?

    Z tego małżeństwa jest jeszcze dwójka dzieci. Również zameldowanych w tym
    mieszkaniu. Czy przy tym podziale jakaś część tego mieszkania im się należy?
    Chodzi o to żeby tej ewentualnej części mogli się później zrzec na rzecz matki.

    Czy zamiast kupować nie można by było po prostu wygnajać mu jakiejś małej
    taniej rudery a w ramach spłaty jego części po prostu dożywotnio opłacać mu
    czynsz. Przecież gdyby nawet kupić mu jakieś małe mieszkanko w bloku to on i
    tak zrobiłby z niego melinę. I pewnie po kilku latach zostałby z niego
    eksmitowany za niepłacenie czynszu.