eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo przyniesie kolejny ... InpostRe: Co przyniesie kolejny ... Inpost
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co przyniesie kolejny ... Inpost
    Date: Thu, 29 Jan 2015 18:24:52 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 64
    Message-ID: <madrlt$uvs$1@mx1.internetia.pl>
    References: <mabmnk$i8i$1@mx1.internetia.pl>
    <54c95ca1$0$12232$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501291145020.5488@quad>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1422553598 31740 78.10.177.126 (29 Jan 2015 17:46:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Jan 2015 17:46:38 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1501291145020.5488@quad>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:744782
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał
    >> pani ... co tu przychodzę to mówię pani, że nie dostaję powtórnego awiza,
    >> czy zrobi pani coś z tym ? Pani nie odczuwa takiej potrzeby. Mogę sobie
    >> składać reklamację do siedziby.
    >
    > No i ma racje, bo ona jest od wydawania przesyłek.

    To z przepisów o usługach pocztowych czy regulaminu operatora?
    Bo z faktu, że jest to "osoba czynna w lokalu" wynika, że jest
    od obsługi klientów/petentów, a niekoniecznie ogranicza jej
    kompetencje w pozostałych sprawach.
    Przeciwnie - by default jest umocowana do wszystkich czynności,
    które są "zazwyczaj dokonywane", więc do przyjmowania reklamacji
    IMO również (97 KC).

    No chyba że chcesz powiedzieć, że przychodzisz do sklepu z reklamacją
    odkurzacza, a sprzedawcy po kolei oświadczają że "nie są umocowani"
    i możesz spadać.
    Ewentualnie "nie mają pisma" na którym mogliby przyjąć.
    Bo przyjęcie reklamacji na usługę pocztową nijak nie różni się
    od przyjęcia reklamacji towaru, prawda?
    ---
    Różni się tym, że polega przepisom szczególnym dotyczącym usług pocztowych w
    tym rozporządzenia opisującego formę składania takiej reklamacji. Właśnie to
    "do protokołu".


    > Jak uważasz, ze pani powinna od Ciebie przyjąć coś do protokołu, a nie
    > chce,
    > to składasz na nią skargę, a nie wszczynasz awantury.

    Złożył :) - na nią do niej, i w tym momencie pani wpadła na 'właściwą
    procedurę' (zadzwonienie do szefa :D)
    Robercie, ja nie wiem jak tam ta rozmowa wyglądała, ale "nie przyjmę
    i już" jest całkiem poważnym problemem w .pl
    Standardem powinno być właśnie "odwołanie do przełożonego".
    ---
    Standardem powinno być przyjęcie reklamacji. To, że zgodziłem się na rozmowę
    jest kwestią wyłącznie mojej dobrej woli, której z różnych powodów mogłem
    nie mieć. Nie uważam bym tą rozmową cokolwiek zmienił. Trzeba zwrócić uwagę,
    że reklamacja miała dotyczyć braku powtórnej awizacji a nie tego, że
    pracownice Inpostu są głupie jak but z lewej nogi. Bo jak po raz któryś
    przychodzisz po list, i po raz któryś rozmawiasz na ten temat i nic się nie
    zmienia to chyba w końcu trzeba ją formalnie złożyć.

    A fakt, że w przypadku z pozoru cywilnoprawnej usługi dostarczenia
    listu wynika jej skrzyżowanie z prawem administracyjnym lub
    karnym wychodzą dalsze komplikacje.

    Co Ci daje "złożenie skargi", skoro termin upływa?
    Przedłuży ten termin?

    Jeśliby poczta (jak kiedyś) miała status "urzędu" a pracownik od
    listów status "pełniącego obowiązki urzędnika", może znalazłaby się
    ścieżka na wzruszenie skutków naruszenia regulaminu, a tak jest
    problem bo to "regulamin cywilnoprawny".
    I nie dziw, że pojawiają się elementy 'prawa pięści'.
    ---
    Gdzie tu 'prawo pięści' ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1