    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Date: Sun, 9 Mar 2003 00:03:50 +0100

    On Fri, 7 Mar 2003, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ > No to ja rozumiem, jakaś logika w tym jest ;)
    >+
    >+ Oj czepiasz się :)

    Ale w inny sposób: mianowicie aby uświadomić skutki "dobrych
    chęci" należy żądać żelaznej egzekucji pomysłu. Wobec
    pomysłodawcy również, i dla kazdych warunków.
    Zauważ co pisała Maddy - jak dla mnie proste, skuteczne
    i *oczywiste*. Tyle, że bardzie skomplikowane niż dodawanie :>,
    (*nieco* !) więc w kraju w którym matematyka na maturze
    nie obowiązuje ustawodawca musiał się dostosować... ;>

    [...]
    >+ >>+ Nawet jakby tak przyjąć to nadal statystycznie będzie to bardziej
    >+ >>+ MZ sprawiedliwe.
    >+ > Do takiego stanowiska nie wyrażałem sprzeciwu :)
    >+ > Po prostu użycie określenia "statystycznie" daje szansę na
    >+ > upchnięcie każdej opinii :) (moja jest odmienna - patrz niżej).
    >+
    >+ To zamieniam na "w skali kraju", lepiej? :)

    Mhm. Pamiętasz że blok 500 ludzi to jedna wspólnota a domek
    6 lokatorów w 4 mieszkaniach to też jedna wspólnota ?
    No to nie lepiej :]
    Tylko nie każ mi wspólnot na wagę (tj. "sumę masz ciał
    obywateli składających się na wspólnotę") liczyć,
    ja liczę sztuki ;) !

    >+ > Ustawodawca powinien przewidzieć że wspólnota *nie* podejmie
    >+ > żadnej decyzji a *jakoś* płacić wtedy trzeba.
    >+
    >+ Ustawodawca przewidział to np. w sytuacji gdy wspólnota się nie chce nawet
    >+ zawiązać.

    No to nie ma sprawy.
    "Problem" w tym że nie podoba ci się pomysł ustawodawcy.
    A mi - twój... ! Próbuję sobie wyobrazić zastosowanie
    w *swojej* wspólnocie, po prostu - logiki brak.
    [...]
    >+ Jak już zawiązana wspólnota
    >+ może nie podjąć żadnej decyzji? Możaesz podać opis sytuacji która grozi
    >+ takim patem?

    Zwyczajnie: *nie podejmuje*.
    Zajrzyj na grupę .podatki: właśnie jest tam post z pytaniem
    o radę. Pytają znajomi przedsiebiorców którzy zamknęli DG
    nie dokonując remanentów, mało - pytają o remanent *początkowy*.
    Podobno korzystali z usług biura podatkowego - jak dla mnie
    czyste SF. A ty mi że "jak wspólnota może czegoś nie móc"...
    Wszystko może :>

    >+ > IMO nie ma *żadnej* argumentacji aby *u nas* rozliczać koszty
    >+ > "od głowy"; dajmy na to - zakup okna do klatki schodowej:
    >+ > widzisz gdzieś logikę w myśl której sąsiad z żoną i dzieckiem
    >+ > powinien zapłacić 3 razy tyle co inna sąsiadka - emerytka ??
    >+
    >+ No widzę (więcej brudzą, więcej śmiecą,

    Ja pytałem o okno. Jakbyś nie wiedział - to FYI: koszt
    śmieci/lokal *rocznie*: 82zł. Nie stwierdzono nadmiernego
    zapychania kosza przez podejrzanych :] (może jest większe,
    ale nie krytycznie). Średniego okna chyba wiele taniej niż
    za 900zł nie kupisz ? (proporcje, proporcje - jeśli mamy
    o porównywaniu mówić; a kosztów remontowych stosik jeszcze
    leży i czeka na realizację !).

    >+ więcej zużywają prądu

    CZEGO ZUŻYWAJĄ ??
    FYI: żarówki mamy energooszczędne, osobiście odradzałem
    sąsiadom technologię wyłączania ich 40 razy dziennie...

    A "prądu wspólnego" tośmy na opalanie futryn w drzwiach
    zużyli pewnie więcej niż roczny przydział na klatkę :>
    (z braku rozliczenia danych nie podam - następna książeczka
    za rok :> !).

    >+ częściej korzystając z klatki schodowej,
    >+ więcej dewastują części wspólne, etc).
    >+ Może nie dokładnie 3x więcej ale więcej.

    Mhm... Nie stwierdzono. Przynajmniej drastycznych różnic
    np. z moją skromną osobą (przyczyniającą się do podrapania
    lamperii rowerem :<, ale coś się wymyśli :)).

    >+ > na "osobowe nierozliczalne" (winda), "nieosobowe nierozliczalne"
    [...]
    >+ Większość podawanych tu przez ludzi rozwiązań jest jak dla mnie rozsądna.

    No to mamy punkty zgodne :)

    >+ Nierozsądne jest dla mnie narzucanie schematu

    "Wyższa konieczność".

    >+ który w dodatku jest skrajnością

    Owszem - jest.

    >+ i to MZ średniosprawiedliwą.

    Średnio. Znaczy druga skrajność jest również "średnio".
    Miejscami bardziej ;), miejscami mniej...

    pzdr, Gotfryd