eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo nabywam idac do kina ? - prawa do tresci ?Re: Co nabywam idac do kina ? - prawa do tresci ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co nabywam idac do kina ? - prawa do tresci ?
    Date: Mon, 2 May 2005 18:33:54 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 36
    Sender: g...@o...pl@ahr98.internetdsl.tpnet.pl
    Message-ID: <d55kpf$96f$1@news.onet.pl>
    References: <d554pr$92n$1@news.onet.pl> <2...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ahr98.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1115051631 9423 83.16.199.98 (2 May 2005 16:33:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 2 May 2005 16:33:51 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:294387
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Czy uwaza Pan tez takie parwo jak teraz istenieje ma sens ?

    Skoro istnieje i ma się dobrze, to pewnie ma sens. Sens jest przede
    wszystkim ekonomiczny. Dlaczego bilety do kina są relatywnie tanie? Bo
    obejmują jednorazową projekcję. Jakbyś w cenie biletu do kina otrzymywał np.
    nośnik DVD z tym filmem i do tego jeszcze CD z soundtrackiem to jaki z tego
    byłby biznes? Wtedy byłoby pewne, że kto raz poszedł do kina nie pójdzie już
    więcej (bo ma w domu) i pożyczy jeszcze to DVD 15 znajomym i oni też nie
    pójdą do kina. Jakby było według Twojego pomysłu (z nabywaniem praw do
    oglądania ponownego), to bilet do kina kosztowałby z 80 zł, bo producent
    musiałby zrekompensować sobie ewentualne straty wynikające z tego, że nie
    wrócisz już do kina na ten film.
    Chcesz sobie obejrzeć film RAZ? Proszę bardzo - 15 zł. Chcesz obejrzeć go w
    zaciszu domowym ile razy sobie chcesz na DVD? Proszę bardzo - 90 zł. A może
    jesteś np. prodecentem zeszytów, napoju, ubrań dla dzieci, chipsów itd. i
    chcesz uatrakcyjnić swój produkt przez możliwość reklamowania go razem z
    głównym bohaterem filmu (Shrek, Kaczor Donald, Nemo itd.)? Proszę bardzo -
    licencja kosztuje 60.000 zł (nie wiem ile, strzelam).
    Podobny mechanizm jest np. w sklepach internetowych oferujących muzykę
    (przykład: Onet Plejer). Odsłuchanie utworu bez mozliwości zapisu (jak w
    radiu) - 1 grosz, ściągnięcie utowru - kilka złotych.

    > Czy ja jako klient, idacy do kina lub na koncert, nie powinienem nabywac
    > "licencji" ktora uprawnia mnie do pewnego wykorzystania tresci ? (zdaje
    > sie ze
    > na tym polega creative commons ?)

    Mógłbyś nabywać, ale wtedy bilet byłby o wiele droższy i niewiele osób
    byłoby tym zainteresowanych.

    --
    Bartek Gliniecki
    [ Na kłopoty z Outlook Express... --> http://republika.pl/gliniecki ]
    [ email: jak potrzebujesz, to spytaj .:::::::::::::. GG: tak samo ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1