    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co myślicie o takiej sytuacji? POMOCY!!!
    Date: Fri, 13 Feb 2009 21:31:31 +0100

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:847c0140-49a6-46e1-886d-ee54fba9b4d5@b16g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > 1.) Dlaczego dziewczyny mają spłacać "manko" (sumę), które narosło
    > przez kilka miesięcy, za różnych pracodawców i różnych pracowników?

    Też nie wiem. Zapytajcie pracodawcę. Bo generalnie rozumiem, że stan jest
    taki, że z obecnym pracodawcą nie mają umowy, a w odniesieniu do
    poprzednich, to trudno stwierdzić, ile w tym czasie zginęło.

    > 2.) Dziewczyny mają podpisaną odpowiedzialność materialną, a nie
    > współodpowiedzialność.

    Ale z kim tę odpowiedzialność mają i w jakim zakresie?

    > 3.) Pracują w trybie pracy z nadgodzinami- prowadzą zeszyt z
    > nadgodzinami i nie mają płacone za nadgodziny (z raportu dziennego z
    > kasy fiskalnej widać ile godzin pracują, no i świadkowie). Pracodawca
    > nie chce wypłacić im nadgodzin i nie chce dać odbioru nadgodzin (a jak
    > daje to nie 50% więcej, no i jedna z nich wtedy sama pilnuje sklepu).

    Tym się zajmuje Państwowa Inspekcja Pracy. Zadzwonić. Przyjadą, sprawdzą i
    załatwią.

    > 4.)Moja narzeczona odebrała kiedyś nadgodziny(a miała nadal pełen
    > wymiar urlopu ), a jak się potem okazało (przy zmianie pracodawcy),
    > ktoś wypisał za nią wniosek urlopowy i podpisał się jej nazwiskiem.

    To przestępstwo ścigane z urzędu. Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

    > Urlopu nic nie zostało, a za nadgodziny nikt nie zapłacił. Czy coś
    > jeszcze można z tym zrobić? Było to ok 1,5 - 2 lata temu

    A zatem jeszcze się nie przedawniło, ale będzie kłopot, jeśli się rzeczony
    wniosek w oryginale nie znajdzie.