    From: ts <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze kanar ?
    Date: Wed, 08 Jan 2003 11:12:31 +0100

    Dave wrote:

    > 2) Czy kanar ma prawo uniemozliwic mi opuszczenie pojazdu na przystanku, na
    > ktorym chcialem wysiasc mimo, iz okazywalem mu dokument ?

    Ma prawo.

    >Czy ma prawo
    > uzalezniac wypuszczenie mnie z tramwaju od tego, czy dam mu dowod do reki ?

    Nie, bo nie masz _obowiazku_ dawac mu do reki czegokolwiek oprocz
    biletu. Powiem wiecej, nie masz nawet obowiazku pokazywac mu wnetrza
    swojego dowodu. Kanar _ma prawo_ wezwac cie do okazania dokumentu,
    bardzo wazne jest tu stwierdzenie ze ma prawo a nie ze ty masz obowiazek
    mu cokolwiek poza biletem okazywac.
    I od razu powiem zanim ktos sie odezwie w tej sprawie. Moze wezwac
    policje ale policjant nie ma prawa przekazac twoich danych osobowych
    osobie postronnej jaka jest kanar.

    >Kanar
    > stwierdzil, ze albo dam mu dowod do reki albo mnie nie wypusci z tramwaju
    Ma prawo ci nie wypuscic, ale nie wolno mu uzywac sily fizycznej. Trzeba bylo pojsc
    szybkim krokiem do drugich drzwi i wysiasc.

    Co do dawania mu do reki, to patrz wyzej.

    Proponuje poczytac regulamin przewozu... (nie pamietam jak sobie ZTM
    nazwalo ten regulamin)

    To jest moja ocena tego regulaminu, chetnie dowiem sie jak inni to widza...