  • Data: 2007-08-17 22:16:38
    Temat: Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Od: "jola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanko : co jezeli nie wymienie starego ksiazeczkowego dowodu
    > osobistego do konco tego roku ? Nie liczac tego ze nei dostane np kredytu
    > czy slubu to co jeszcze mi grozi ? Chcialem zapisac sie "w kolejke" na 2
    > stycznia 2008 aby zlozyc podanie o nowy dowod osobisty, wiec pewnie
    dostane
    > go gdzies w lutym 2008. Co z tymi dwoma miesiacami bez waznego dowodu ?

    Podpinam się pod ten wątek z własnym problemem - kiedyś tam, jakieś dwa lata
    temu, złożyłam przez Internet - bo inaczej nie miałam możliwości - wniosek o
    nowy dowód osobisty, bo straszyli terminami. Za wydanie zapłaciłam
    przelewem, cudem znalazłam czas, żeby zrobić nowe zdjęcia, w końcu (też
    przypadkiem) udało mi się dotrzeć do Urzędu Miasta i podpisać, co trzeba.
    Nowy dowód miałam odebrać ponad pół roku temu, ale nie mam najmniejszej
    możliwości, żeby dotrzeć do Urzędu Miasta w godzinach urzędowania i raczej
    nie będę miała takiej możliwości jeszcze długo - nie chcę tłumaczyć
    dlaczego, bo to nie jest istotne, po prostu z bardzo ważnych i uzasadnionych
    przyczyn nie mam takiej możliwości, muszę znów czekać na przypadek. Czy mój
    nowy dowód osobisty, który miałam odebrać gdzieś na początku lutego, jest
    już zniszczony i muszę zacząć od nowa całą tę żmudną procedurę?
    Dowód osobisty nie jest mi właściwie potrzebny na co dzień, lata całe
    minęły, kiedy musiałam się nim posłużyć, chodzi mi jedynie o konsekwencje
    prawne związane z nieodebraniem nowego dowodu osobistego, czy to
    rzeczywiście jest tak istotna sprawa, rodząca określone konsekwencje prawne,
    czy może jedynie tylko uciążliwość dla obywatela, która może (ale nie musi)
    wynikać z braku stosownego dokumentu, gdy jest on potrzebny?

    all