eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
    Date: Fri, 22 Apr 2005 14:40:33 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <d4arkp$p92$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <3...@n...onet.pl>
    <M...@n...task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: dqs146.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1114173913 25890 83.24.178.146 (22 Apr 2005 12:45:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Apr 2005 12:45:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.9 (Windows/20041103)
    X-Accept-Language: en-us, en
    In-Reply-To: <M...@n...task.gda.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:292484
    [ ukryj nagłówki ]

    KrzysiekPP wrote:

    > Na poczatek wyslac odpowiednie pismo do Inspekcji Handlowej. Potem
    > jedyne co mozna to sąd ... jednak moze udaloby ci sie skontaktowac z
    > jakas organizacja konsumencką. Moze sam telefon od prawnika przemowi mu
    > do rozumu.

    1) Inspekcja Handlowa mu nie pomoże, choć skarga na łamiącego prawo
    sprzedawcę
    ma sens, jako działalność dodatkowa. I w zasadzie w przypadku odmowy
    przyjęcia reklamacji warto się na to Inspekcji *pisemnie* poskarżyć, ale
    tylko po to, żeby mieć podkładkę.
    2) Jeśli chce uzyskać od jakiegoś urzędu rzeczywistą pomoc, to doradzam
    zgłoszenie się do Rzecznika Konsumentów (działają w Starostwach
    Powiatowych, wtedy są powiatowi i w Urzędach Miejskich, wtedy są
    miejscy). Rzecznicy pomagają konsumentom, udzielają bezpłatnych porad
    prawnych, występują w ich imieniu do przedsiębiorców i pomagają
    konsumentom przed sądem.
    3) I oczywiście przede wszystkim trzeba wysłać pismo z reklamacją listem
    poleconym, ale z zaznaczeniem, że było to konieczne po tym, jak
    sprzedawca odmówił przyjęcia pisma z reklamacją i zażyczyć sobie w nim
    wyjaśnienia, jak ma się mu dostarczyć rzecz, skoro sprzedawca odmawia
    jej przyjęcia.
    4) A rzecz reklamowaną, przed dostarczeniem nieuczciwemu sprzedawcy
    należy przynajmniej obfotografować ze wszystkich stron dla celów
    dowodowych. Jeśli da się ją bez szkód otworzyć i zrobić zdjęcia środka,
    to też warto. Na wypadek, jakby sprzedawca coś w środku kombinował.

    --
    MArta
    m...@N...pl
    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1