eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo grozi za posiadanie plyt pirackich i Programow bez licencji. › Re: Co grozi za posiadanie plyt pirackich i Programow bez licencji.
  • Data: 2004-08-16 19:59:37
    Temat: Re: Co grozi za posiadanie plyt pirackich i Programow bez licencji.
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Adam pisze:

    > Mam problem - Co grozi jezeli weszla Ci do mieszkania Policja i
    > zobaczyla w domu komputer na ktorym bedzie Windows-XP, Office - jak sie
    Kolega mieszkający onegdaj w akademiku ("w akademykach najlepiej sie
    pije") miał najazd poliji. Ktoś go podkablował. Policja oprócz Windowsa,
    Office znalazła kilka wersji Autocada, Photoshopa itp. Całość
    posiadanych programów wyceniła na kilkast tysięcy złotych.
    Wartość sprzedanego ponoć przez kolegę oprogramowania wycenili na
    kilka milionów. :-)

    Obrońca srwierdził braki formalne i merytoryczne oceny biegłego,
    a także oceny ilości i wartości sprzedanego oprogramowania.

    Na drodze ugody (dobrowolne przyznanie sie do winy) sprawa skończyła się
    rokiem w zawiasach i karą 4 tys. grzywny dla kolegi, oraz 10 i 16 dla
    jego współspaczy.

    Zarekwirowany komputer policja oddała. Co ciekawe miał zainstalowane
    pirackie gry i oprogramowanie (w dalszym ciągu), oraz nowe gry,
    prawdopodobnie pirackie na ktorych grali policjanci (sic!).

    Dodam, że nie uzyskiwali żadnych dochodów z nagrywania Autocada i
    Photoshopa (główny zarzut prokuratury). Po prostu byli studentami
    politechniki, mieli nagrwywarkę. I jak weszła nowa wer. tychże programów
    to je sobie załatwiali.

    > Czy wogole Policja mogla tak sobie wejsc bez nakazu - twierdzili ze moga.
    W przypadku znajomego policja miała nakaz.