  • Data: 2010-02-06 18:48:03
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Bernat napisal:
    > Było tak dobrze, to czemu rząd chciał podnieść ceny?

    Bo w tym modelu gospodarki byly regulowane centralnie. A w warunkach
    inflacji albo podniesiesz ceny, albo znikna towary. Obecnie ceny
    pelzajaco podnosza wszyscy. Wtedy podnosil rozporzadzeniami rzad
    i dlatego latwo mozna bylo zmobilizowac przeciwko niemu ludzi.
    Byl wyraznie okreslony wrog polityczny. Teraz uklad jest rozproszony.
    Przeciwko komu pojdziesz protestowac? Przeciw sklepikarzowi, ktory wlasnie
    kolejny raz podniosl ceny?

    > A ja myślałem, że w opowieści o tym, jak Reagan rozmontował kwitnącą
    > gospodarkę PRL to nawet Urban nie wierzył. Gadał bo mu kazali - taka praca.

    O naiwnosci! Nie wszystko co mowil Urban byl klamstwem. Nie wszystko
    co glosili Solidarnosc, Kosciol i USA bylo prawda. Mechanizmy ekonomiczne
    to mozna bylo wtedy zaklamac i wciskac kit ciemnej masie, ktora
    zreszta chciala naprawy socjalizmu: 'socjalizm - tak, wypaczenia - nie'.
    Ruch Balcerowicza to majstersztyk oszustwa politycznego wobec wyborcow.
    Solidarnosc NIGDY by nie wygrala wyborow w roku 1989 deklarujac wprowadzenie
    dzikiego kapitalizmu.

    > Jedź do Francji. Teraz już nie musisz tłumaczyć się na komisariacie po co
    > Ci paszport. Na tym polega różnica do czasów komuny: każdy jest panem
    > siebie. Dla wielu ta dorosłość jest bolesna: teraz już nie dostaje się
    > mieszkań - trzeba je sobie kupić.

    Zgadza sie. Musialem sobie ten dom wybudowac. Dlatego teraz koszty ewentualnych
    zmian mam duze. Swobode wyboru to ma dwudziestoparolatek bez bagazu zobowiazan
    i rodziny. Nie facet w moim wieku. Dlatego twoja propozycja jest chybiona.
    Otwarcie Europy jest dla mnie o dwadziescia lat za pozno.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek