  • Data: 2004-08-26 21:01:45
    Temat: Re: Cichy wspolnik
    Od: "weronika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel" napisał w wiadomości
    > Znajomy powieksza swoj interes i ja mu udziele byc moze pozyczki.Proponuje
    > mi byc cichym wspolnikiem.Czy to jest legalne?Jezeli nie to sie nie
    zgodze.

    O ile się nie mylę, legalna instytucja 'cichego wspólnika' funkcjonowała w
    prawie handlowym przed wojną.... obecnie 'cichy wspolnik' pachnie raczej
    firmanctwem, co nie tylko jest nielegalne ale i ostro tępione.
    Nie wiem natomiast czy nawet notarialna umowa pożyczki z zaznaczeniem ze
    oprócz splaty pozyczki mają Ci przysługiwac dodatkowo nieokreślone zyski z
    kapitału ( a nie ustalone odsetki) jest zgodna z prawem???? Kto wie???
    Chyba sprawa byłaby 'lżejsza' gdyby chodziło o działalnośc w ramach np
    społki komandytowej ( jeśli chcialbyś się w to wikłać?), ale jeśli dobrze
    odczytalam post, ten znajomy woli prowadzić swoją indywidualną DG, więc
    taka wersja raczej odpada?
    Summa summarum, jednak optowałabym za notarialnie spisaną umową pozyczki na
    czas określony z ustalonymi z góry odsetkami i nie zapomniałabym zapłacić od
    niej PCC;):)
    p.s. pieniądze które zamierzasz formalnie pozyczyć masz oczywiscie
    udokumentowane 'z pochodzenia', a nie np wykopane spod jabłonki po nieznanym
    przodku ?;):)
    weronika :)