  • Data: 2007-12-26 16:59:09
    Temat: Re: Chciałbym zmienić porządek rzeczy
    Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Gru, 11:22, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

    > Ja nie mówię o prawach ujętych w kodeksy!
    > Mówię o imperatywach, energii, zależnościach,
    > przyczynach i skutkach.
    >
    > ---
    > Zaczęłaś od twierdzenia, że skuteczność naszego
    > działania zależy od praw, którym podlegamy.
    > A ponieważ powszechnie podobno podlega się kodeksom
    > to i nie dziw się...

    Dziwię, się bo ja to nie "powszechnie". :]
    Kodeksy spełniają podobną rolę jak niezbyt przez mnie cenione zasady.

    Zasady to sztywny interfejs na procesy, których nie rozumiemy.
    Pozwala ludziom sięgać po opatrzone etykietami zasoby
    i wykorzystywać je zgodnie z tą nadaną im w systemie etykietą,
    używać jakąś limitowaną liczbę funkcji, i uzyskiwać śladowy procent
    satysfakcji z procesu zwanego życiem.

    Oczywiste jest, że za pomocą interfejsu nie poznamy
    głębszych mechanizmów sterujących procesami.
    Ale status "użytkownika" większości ludzi wystarcza,
    i to z nawiązką. ;)

    - JaKasia