    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cesja umowy (usługi telekomunikacyjne) - prośba o info
    Date: Sat, 20 Feb 2010 22:11:49 +0100

    On Sat, 20 Feb 2010, news wrote:

    > Dzięki za info, ale mnie chodziło o inną sytuację

    Właśnie potwierdzasz, że chodziło Ci właśnie o TAKĄ sytuację.

    > a mianowicie:
    > Abonent Y zwraca się do Operatora z oświadczeniem woli, że chce przejąć
    > uprawnienia do abonamentu/usługi, Abonent X także zwraca się do Operatora z
    > oświadczeniem woli, że chce przekazać abonentowi Y (zrzec się na jego rzecz)
    > uprawnień do abonamentu/usługi.

    A z drugiej strony przelać (równocześnie) zobowiązanie do płacenia,
    prawda? To nie jest tak, że tylko jedna strona (operator) ma
    jakieś obowiązki.
    BTW: brak zgody na przelanie wierzytelności również można sobie
    ("w przypadku ogólnym") zastrzec. Ale:

    > Czy w takie sytuacji Operator może odmówić ?

    Do tego się nie odniosłem, bo nie wiem czy z okazji "usługi
    powszechnej" nie ma jakiegoś szczególnego nakazu w prawie
    telekomunikacyjnym, regulującym tę sprawę odmiennie niż
    przy "normalnych" usługach :D

    pzdr, Gotfryd