    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cena nie niższa niż wartość - jak to jest?
    Date: Fri, 2 Sep 2005 22:47:39 +0200

    In news:df76s4$lco$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Darek <d...@c...interia.pl> napisał/a:
> [...]
    > nieruchomośc powinna być do kupienia za 6000,00, nie licząc oczywiści
    > opłat notarialnych, księgi wieczystej itd.
    > Gmina proponuje tą nieruchomość za 15000,00 powołując się na art 67
    > ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami, który mówi, że przy
    > sprzedaży nieruchomości w drodze bezprzetargowej, o której mowa w
    > art.37 ust. 2 i 3, cenę nieruchomości ustala się w wysokości nie
    > niższej niż jej wartość.
    > Moje pytanie brzmi: Czy są jakieś przepisy regulujące to ustalanie
    > ceny powyżej wartości ustalonej przez rzeczoznawcę majątkowego?

    Zaraz zaraz - pogubiłam sie - wg mnie 15 tysięcy to mniej niż 50. Gmina
    ustala bonifikate od wartości oszacowanej przez uprawnionego rzeczoznawcę -
    bo od czegoś musi.

    > Czy mam prawo domagać się sprzedaży za cene równą wartości od której
    > oczywiście udzielona będzie bonifikata?

    Że jak? Gmina może sprzedac za cene nie niższą niż wartość. Może sprzedać za
    cenę wyższą - np w przetargu. Ty kupujesz za cene równą wartości, a od ceny
    masz ustalaną bonifikatę.

    > Korespondując z urzędasami dostałem pouczenie treści następującej:
    > Ustalenie ceny należy do właściciela nieruchomości, a uprawniony do
    > nabycia nie może domagać się sprzedaży nieruchomości za cenę równą
    > wartośc ustalonej przez rzeczoanawcę majątkowego.

    Przypuszczam, że za 50 czy 60 tysięcy bardzo chetnie Ci sprzedadzą ;-)

    > Przypominam, że chodzi o własność gminy i jako taka powinna chyba
    > podlegać jakimś przepisom regulującym rozporządznie ta własnością.
    > Prosze o opinię na ten temat.

    Mam wrażenie, że Tobie chodzi o to, że kupujesz nie za 6 tysięcy (jako 10%
    wartości całości) tylko za 10 tysięcy za grunt i 10% wartości lokalu. O to
    chodzi?
    Był tu nie dawno taki wątek i więcej gmin tak robi. Ktoś tam znalazł skargi
    do RPO ale nie wiem jak skończyła sie sprawa. Pogooglaj.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Kto prawdziwie kocha, ten nie troszczy się o nagrodę za swą miłość,
    lecz tylko o to, by kochać coraz lepiej