    Date: Sun, 18 Sep 2005 14:54:47 +0200
    From: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CZY WYBORY 2005 SĄ LEGALNE ?

    opix wrote:
    > Proszę fachowców o wypowiedzenie się czy mamy legalne władze
    > publiczne -kolejne konstytucje uchwalane po marcu 1926 a III RP jest
    > kontynuacją prawną kolejnych republik nie posiadają aktów derogacji stanu
    > prawnego obowiązującego przed marcem 1926
    >
    > Na tej podstawie rodzi się pytanie o legalność władzy w Polsce i sens
    > wybierania kogokolwiek w oparciu o prawo które zostało uchwalone nielegalnie
    >
    > A może się mylę ?!
    >
    > --
    > OPIX

    Ja mam w ogóle wątpliwość, czy II Rzeczpospolita była legalna. A nawet
    jeśli ktoś powoła się na ustalenia międzynarodowe po I WŚ, oraz na
    istnienie państwa polskiego przed 1795 rokiem, no to przecież o ile
    dłużej w tym miejscu rządziły (i tłukły się między sobą) przed 966
    rokiem rozmaite grupy plemienne i mniejsze - zapewne przez tysiące lat.
    Tak więc moim zdaniem nie ma się co ograniczać do podważania
    legalności uregulowań prawnych RP do 1926 roku dużo silniejszą podstawę
    daje rok 966.