  • Data: 2012-05-18 13:26:41
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-18 12:54, Cavallino pisze:

    > Nie, Browar był z 5 lat później, parking (podziemny) wybudował sam.

    Ja w Poznaniu po za dworcem byłem 2 razy, więc nie mam pojęcia jak tam
    jest, ale ktos Ci odpisał, jakie były przyczyny.

    > A ja jestem zdania, że właśnie z tych.

    No to ciekaw jestem, czemu M1 w łodzi cienko przędzie - a tam większość
    parkingu pusta jest... A przecież jest gdzie zaparkować.

    > Centrum handlowe to nie tylko supermarket.

    Zgadza się, ale jedno i drugie musi ze sobą współgrać.

    > A sklepy które 20 lat temu były na Św. Marcinie (główna ulica Poznania)
    > dzisiaj są tylko w centrach handlowych, na Św. Marcinie pozostały banki.

    Pewnie było za drogo i za dużo ograniczeń (np możliwe godziny otwarcia).
    Jednak najbardziej mnie ciekawiło, że ten sam sklep na głównej ulicy nie
    mógł byc czynny po 18, natomiast w centrum handlowym jest czynny... Ale
    znowu - podałem Ci przykład Manufaktury, gdzie parkujesz często dalej
    niż zaparkować można przy Piotrkowskiej, w Manufakturze jest prawdziwy
    deptak (toteż jedząc w ogródku nie musze wdychać wyziewów z
    przejeżdżających samochodów, tudzież słuchać syren przejeżdżających
    tamtędy karetek - omijają w ten sposób korek). Czyli to Piotrkowska
    powinna żyć, a nie Manufaktura, gdzie pod sklep nie podjadę autem...

    > No ale jak się robi strefy uspokojonego ruchu, płatnego parkowania,
    > wprowadza brak możliwości przejazdu przez centrum, a teraz stree 30, to
    > właśnie takie są tego efekty.

    Widocznie w takim Monachium widać o tym nie wiedzą, dlatego tam w
    strefach uspokojonego ruchu tak dużo się jednak dzieje...

    > A mnie nie stać, więc w małych sklepach nie kupuję.
    > Chyba że tradycyjną żywność, którą markety nie handlują.

    Czyli jednak mieszkasz na peryferiach - trzeba było tak od razu, że
    jesteś biednym mieszkającym po za miastem, gdzie masz jeden sklep z
    dziadowskimi marżami, toteż misisz jechać do centrum handlowego po duże
    zakupy. Ja jeśli wybieram się do centrum handlowego, to tylko przy
    okazji, np po kinie, albo po wizycie w muzeum, tudzież umawiając się z
    kimś w kawiarni - jest sklep obok, pamiętam, że czegoś potrzebuję -
    załatwię przy okazji. No i co by nie mówić do centrum handlowego w
    weekend autem bym się nie wybrał, bo tam wtedy nie ma gdzie zaparkować....

    > Tak.

    Skoro tak twierdzisz...

    > Nic podobnego, twierdziłem, że jest ich za mało i że to gatunek
    > wymierający.
    > Ludzie po prostu lubią jeździć na swoich 4 kółkach i tak łatwo z tego
    > nie zrezygnują.

    Dlaczego wszystkich oceniasz swoją miarą?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl