eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy? › Re: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
  • Data: 2010-10-27 09:19:46
    Temat: Re: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.10.2010 10:51, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 27.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:
    > W większości przypadków kiedy słyszysz "Corel", twój rozmówca mówi
    > o "Draw".

    Ale nadal Draw nie jest porównywalny z Inkscape.

    > IMVHO użytkownikom Corela wyszłoby na dobre, gdyby przestali mylić
    > edytor wektorów z programem do składu. "Zakres DTP", powiadasz...

    No właśnie sęk w tym, ze Corel Draw to nie tylko edytor wektorowy, ale
    właśnie narzędzie z zakresu DTP. Oczywiście znów nie radzę porównywać z
    LaTeXem na przykład :D DTP nierówne DTP. Z tego, co ja obserwowałem
    zastosowania Corela, to było DTP typu: Ulotki, wizytówki, pieczątki,
    foldery, teczki reklamy na ploterze etc.

    > A możesz już w X5 wstawić automatyczne numery stron?

    Nie mam pojęcia, ostatnio używałem go w wersji 3 do składu gazetki
    szkolnej. Tylko pamiętając opcje właśnie owej stareńkiej 3 już wiem, że
    były tam takie różne elementy związane choćby z przepływem tekstu i
    opływaniem zdjęć etc. których w Inkscape nie umiem i nie sądzę, żeby się
    dało bez cudowania. Więc raczej nowsze wersje Corela się nie cofnęły,
    więc nie widzę możliwości porównywania.

    Na moje oko, są dziedziny, gdzie można te programy stosować wymiennie, a
    są też takie, gdzie nie. I nie, nie mów mi, że te dziedziny można
    obskoczyć jeszcze innym programem niż Corel. Bo nie o to chodzi. Chodzi
    o to, że ktoś, kto używa Corela do konkretnych zastosowań i te
    zastosowania są w Corelu OK, nie może sobie transparentnie podłożyć
    Inkscape i powiedzieć że to mu zastąpi.

    > A część przestaje robić trudności kiedy dostaje coś czego może
    > użyć. Mi też kiedyś jeden facet z ploterem wmawiał, że musi być
    > CDR, dopóki się nie okazało, że jednak PLT/HPGL nadają się równie
    > dobrze, jeśli nie lepiej.

    Nie znam tych formatów. Inkscape je robi?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek