eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy? › Re: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
  • Data: 2010-10-27 11:21:54
    Temat: Re: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.10.2010 11:44, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 27.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:

    > Jak z tą numeracją stron?

    Nie wiem jak z tą numeracją stron, pisałem ci już, że Corela używałem w
    wersji 3.

    >Czemu jest równe takie DTP, które nie
    > obejmuje paginacji?

    Publikacji publikacji nie posiadających numeracji. Wizytówek, pieczątek,
    gazetek, teczek, reklamówek, folderów, duperelów, srelów. DTP to nie
    tylko publikacja książek z numeracją. Do książek zapewne są lepsiejsze
    narzędzia. Ale przecież nie rozmawiamy o ocenie Corela ale o ew.
    zastąpieniu go Inkscapem. Gdyby Inkscape miał to samo co Corel +
    numeracja, to bym rozumiał twój argument. Na razie jednak mówisz ,,tak,
    inkscape nie ma połowy tych rzeczy, co ma je Corel, ale jednak Corel nie
    ma numeracji''. Tylko, że inkscape tego niemania nie leczy (o ile
    faktycznie nie ma).

    > Nawet nie ma sensu, bo ten program nie do tego służy.

    No właśnie. Więc dla kogoś, kto np. składa gazetkę szkolną w Corelu
    porada ,,zainstaluj inkscape'' jest chybiona. To i tylko to chcę
    przekazać. Sam używam i lubię Inkscape, ale to, że lubię ferrari, nie
    znaczy że zastąpi Ursusa przy oraniu pola. Więc w branży rolniczej
    ferrari jest raczej nieprzydatne. Nicht wahr?

    > Ale ja nie porównuję, tylko uważam, że "nieużyteczny w branży"
    > to przesada.

    No zależy w jakiej branży.

    > Nawet w tej branży, w której używa się Corela.

    No ale przecie omawiamy, że nie zastąpi Corela we wszystkich zakresach.

    > O wiele za często tam, gdzie powinien być użyty program do
    > składu.

    No czy powinien czy nie, to kwestia dyskusyjna. Jeżeli Corel spełnia
    zadanie, to czemu go nie użyć? Bo nie ma czegoś, czego w tym zadaniu się
    nie używa? Rozmawiamy zbyt ogólnie, żeby móc ocenić.

    > [...].
    >
    > Robi. Do wykreślania, czasem do wycinania (chociaż do wycinania
    > to mi ostatnio bez mrugnięcia okiem akceptują SVG).

    Pewnie pracują na Adobe :D Adobe łyka SVG ZTCW.

    Swoją szosą, co takiego wykreślasz z Inkscape? Bo wykreślanie to mi się
    bardziej z rysunkiem technicznym kojarzy, a Inkscape to chyba nie to
    zastosowanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek