  • Data: 2020-12-14 11:31:55
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 11 Dec 2020 17:19:00 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Też się dziwię. Wrzuciłem w EXCELa te dane z poprzedniego posta. Dla
    > trendu liniowego wychodzi mi spodziewany w tym roku wynik 405 tysięcy.
    > Wielomian 2 stopnia daje 411 tysięcy. 3-go stopnia 416 tysięcy. 4-tego
    > stopnia 425 tysięcy, ale wyższe stopnie sugerują, że w zeszłym roku
    > mieliśmy apogeum i powinno to radykalnie spadać. Czemu ktoś przyjął, ze
    > akurat 4 stopień będzie najlepszy?

    Ja wziąłem dane z GUS:
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludno
    sc/zgony-wedlug-tygodni,39,2.html

    a dokładnie 'Zgony według tygodni. Tablice w formacie XLSX w pliku ZIP':
    https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/
    pl/defaultaktualnosci/5468/39/2/1/dane.zip

    Na razie są zgony do 44. tygodnia włącznie i po zsumowaniu wychodzi 363
    327.
    Zakładając 14 000 zgonów tygodniowo (14 115 było w tygodniu 26.10 - 1.11)
    dojdzie jeszcze 126 000, czyli w całym roku ~489 tys.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl