    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Tue, 1 Dec 2020 18:56:33 +0100

    dyskusyjnych:XnsAC86AD4E660Bbudzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Chciałbym sie upewnic ze ta informacja to twoje wyssane z palucha
    >wymysły a nie wiarygodna informacja?
    >Jezeli jest inaczej to przepraszam i poprosze o zrodło ze nie dało
    >sie.
    >Nawet poseł PiS, niejaki Sosnierz lobbował za zakupem testów wraz z
    >zapleczem do ich szybkiej obsługi.

    Dac sie dalo, bo jakos od zera testow doszlismy do 50 tys na dobe.

    Sprzetu pewnie troche bylo, moze trzeba bylo odkurzyc, ludzi troche
    tez, odczynniki specyficzne pewnie trzeba bylo kupic.

    Sprzetu troche dokupiono ... no i tu sie robia schody, bo jak
    rozbudowales do 50 tys/dobe, to do np 5 mln trzeba rozbudowac jeszcze
    ze 100 razy ...

    >Rozumiem ze u ciebie pomiedzy wszystkich a prawie najmniej w europie
    >ciebie nie ma zadnych stanów posrednich?

    IMO to maja te same problemy - bylo tych laboratoriow tyle, ile bylo
    potrzebne w spokojnych czasach, czyli niezbyt duzo, i jak nagle
    potrzeba tysiac razy wiecej, to sie robia schody.
    No chyba, ze zainwestowali troche w czasach ptasiej grypy ...

    >Nadal nikt nie podał zródła tej rewelacji o 40 badz 60%
    >wspolczynniku
    błedów.

    Podawalem. Moze niezbyt rzetelne.

    >Mało smiertelny... Ale wiesz ze od pazdziernika umiera w PL 2x wiecej
    >ludzi niz zwykle i ze mamy juz minimum 30 tysiecy nadmiarowych
    >zgonów?

    Mamy tez wyniki z innych miejsc, chocby z tego statku. 1% ... w kraju
    jakies 300 tys ofiar, niby duzo, ale naturalnych zgonow mamy jakies
    500 tys rocznie.
    W dodatku wez pod uwage, ze atakuje najbardziej ludzi starych .. wiec
    czesc ofiar i tak by umarla w ciagu roku.

    A ci co przezyja ... za rok branza pogrzebowa bedzie miala straty ?

    >Chyba debilowi który nie patrzy dalej niz czubek własnego nosa.
    >Ty tez ubezpieczenie domu wykupujesz w momencie jak zajmuje sie
    >drugie
    >pietro?

    Niby latwo przewidziec druga fale, ale po fakcie to kazdy wrozbita
    madry :-)

    >Przypominam ze we wrzesniu przyjelismy strategie nie testowania...

    Nie wiem, co pewien czas podawano ile testow zrobiono, i ilosc rosla.

    Sa nawet dane codzienne.
    https://www.termedia.pl/mz/Ile-dziennie-wykonuje-sie
    -testow-na-koronawirusa-,39038.html

    https://konkret24.tvn24.pl/zdrowie,110/mniej-testow-
    na-koronawirusa-to-mniej-potwierdzonych-zachorowan-a
    naliza,1029808.html

    Widac ten wrzesniowy spadek, ale przydalyby sie kolejne dni - czy to
    krecia robota, czy chwilowe zawirowanie.

    Byly tez akcje np testowania gornikow.

    P.S. I tu masz przyklad pismackiej rzetelnosci.
    4 testy na milion mieszkancow w tydzien ... to ile tych testow tak
    dokladnie ?

    J.