    From: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Budynki dobudowane..
    Date: Thu, 18 Sep 2003 22:11:56 +0200
    Sender: Artur Górniak <j...@j...informatik.tu-cottbus.de>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > zakresie nie ma, to wszystko należy do właściciela posesji. A to, kto
    > budował nie ma w tym wypadku znaczenia. Ewentualnie osoba, która to budowała
    > może dochodzić jakiś roszczeń finansowych na zasadnie bezzasadnego
    > wzbogacenia.
    już wiem, że został sporządzony akt notarialny.

    teraz mnie interesuje czy mimo tego, że był on spisany na jedną osobę to
    czy bez intercyzy fakt budowania za wspólne fundusze daje wspólnotę
    mieszkaniową w tym przypadku.

    według tego co znalazłem tak będzie.. ale nie są to wycinki z kodeksu,
    a serwis z informacjami dla młodych małżonków.

    z tego co tam znalazłem wynika, że jedynie to co zostało zakupione za
    fundusze jednego z małżonków oraz dary lub przedmioty pracy jednego
    z nich podlegają rozdzielności majątkowej jeśli nie została spisana
    intercyza.

    Artur Górniak